Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Bengt - 20 maj 2008 11:01


 

Det tycktes vara modigt att klappa pelikanen.

Till det vill jag säga: Näbben var inte farlig. Däremot var den farlig när den satte sig på någons simmandes rygg. Pelikanen vägde en hel del!

    

Även i Bulgarien dansades det!

 

Dansen på Cypern ledde tankarna till Bulgarien.

Dit vi, min danspartner och jag nu tidigare begivit oss med flyg och som landat i staden Varna. Varefter buss till Albena sidan om Golden Sand som är mer känd, där vi fått inkvarterat oss på hotell vid Svarta havets kust.

Redan andra kvällen vi var komna till Bulgarien gick vi till en restaurang för att inta en god supé och få dansa lite. Vi hade blivit bekanta med ett par som bodde på samma hotell som då gjorde oss sällskap.

Där fans levande musik av en orkester som spelade fin musik. Det var wienervalser, tangon,

foxtroter m.m Men tyvärr inget dansgolv och således ingen dans.

Det var en stor restaurang. Det fans bord med vita dukar och bord med röda dukar. Borden med röda dukar var avsedda för Bulgarerna och de med de vita för turisterna.

Medan vi så satt och väntade på att få bli serverade vår beställning och det fans många bord som var tomma kunde jag inte låta bli och fråga om vi inte kunde få flytta bort några bord så det kunde gå att få dansa. Det möttes inget hinder för det och så gjordes och det blev ett bra parkettgolv att dansa på.

Därefter gick jag och min danspartner upp till en härlig slowfox. Ingen annan vågade sig upp och dansa förrän vi dansat ett flertal danser. Men så småningom blev det ganska fullt på golvet.

Medan jag vilade och intog  supén bestående av en tournedos kom en väldigt ung flicka fram till mig och undrade om hon inte kunde få en dans med mig. En indiska med långt svart hår.  Hon kunde väl vara högst 15, 16 år, men vacker var hon. Klart hon fick!  Hur skulle man kunna oartigt avböja en sådan förfrågan? Många fula brister har jag väl men! Dessutom kunde hon dansa mycket bra hon följde mig bra med de avancerade steg och turer jag tog.

Därefter följde jag henne artigt som om hon var en mogen kvinna till bordet och tackade för dansen. Det hör ju också till att man tackar mannen vid hennes sida. Så jag bugade och sa artigt: ”Jag tackar för den underbara dans jag fått föra er dotter i!”

Varmed mannen därpå replikerade: ”Min Dotter? Det är inte min dotter, det är min fru!”

Vid ett senare tillfälle under kvällen då hennes man och jag satt och samtalade om både dit och datt så berörde jag hur ung hans fru såg ut. Han var norrman boende i Bergen. Han var medveten om att hon såg mycket yngre ut än hon var. Han menade att då hon som ung kom från Indien till kalla och snöiga nord med sin fina hudfärg, då blev den mer bevarad än i Indien och därför bevarade också sin ungdom. Något som det säkert kan ligga något i.

Det blev en lyckad kväll, god mat, dans till en bra orkester, god stämning och samkväm med övriga trevliga gäster.

 

 Forts. följer! Klicka här!

  

I dag kan jag inte komma på några speciella slut ord utan blir bara min önskan om att ni får en trevlig och härlig dag och kväll! Kram!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards