Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Bengt - 19 maj 2008 10:53

 Bilder: När jag klappade en pelikan och jag på vår balkong.



   Ingen kunde gissa rätt! Varför inte ta ut bilden och förstora den?


Här i denna reseberättelse får ni reda på vad det var för något!



En dansafton på Cypern!


De gånger jag tar flyget på mina semesterresor brukar jag hyra en bil så man får se något annat än bara det som är för turisterna.  Denna gång hade vi kommit till Cypern och var ute och körde. Träffade en bonde som bjöd in oss till sitt enkla hem. Det fans bara ett rum. I det stod en stor säng och en kommod. I en sladd som hängde ner taket satt en ensam ohöljd glödlampa utan skärm. Men väggarna var fulla av bilder och ikoner samt ovanför sängen ett stort vackert kors. Bonden och hans fru visade oss rummet och var så väldigt stolta över sitt hem.

Bonden skulle sen fortsätta med sitt arbete med att vända på de stora högarna som vi hade undrat så på vad det var, när vi hade sett dem uppe från vägen när vi kom körande. Jo det var JORDNÖTTER klicka här för att se bild! Alltså inga russin, tobak eller något annat ni gissat på!

Vi körde även upp på ett berg där det fans rymdobservatorium. Inget man fick komma in i.

Där blev jag mycket förvånad eftersom det var Cypern vi var på. Där fann vi nämligen en slalombacke med en lift. Visserligen var den avstängd nu när vi var där. Men tydligen kan man vintertid åka slalom även på Cypern!

Utanför där jag klappar en pelikan fan en mindre ö. Vi hade snorklar och cykloper på oss.

När vi simmade runt denna ö som hade en stenig och klippig sjöbotten. Vad man fick se många underliga och vackra fiskar när vi simmade runt den ön.

Vi hade en väldigt stor balkong i vår lägenhet där vi bodde. När vi på kvällen dansade på den fick vi plötsligt höra applåder nerifrån på andra sidan gatan. Där fans ett matställe, med en stor skylt där det stod fast food på och där stod några och tittade upp mot vår balkong.

Rätt som det var knackade det på vår dörr. En man hade kommit upp till oss och undrade om vi inte kunde komma ner till vägkrogen och dansa för gästerna. Vi skulle få mat och dryck där om vi villa vara så snälla och dansa ett par danser där. Han sa de aldrig sett något så vackert.

Fast då överdrev han förstås väldigt mycket för och med smicker få oss till att göra det!

 Men vi var ju mycket snälla människor som ni förstår, så vist dansade vi för gästerna at the "fast food!"

 

Sen blir det Bulgarien. Klicka här!

   

Vad ska den nya veckan nu bjuda på?

Vem vet, vem vet.

Men min önskan vill då  bliver så:

Att den hos er fylls av glädje och all ljuvlighet!

Kram!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards