Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Bengt - 6 maj 2008 12:07

Bild från Vodice.

   

Även en tom badplats och ett tomt centrum!

  

Där stod vi vid denna öde campingplats och viste inte vad vi skulle göra. Inte hade vi lust att stanna där. Jag föreslog att vi skulle köra till det ställe som jag hade hyrt hos förra gången jag var i Vodice. Det var bättre att hyra hos dem än ligga ensamma på en oanvänd öde campingplats.

Vi for dit men där fans ingen hemma, varken värdfolk eller några gäster.

I en villa längre bort gjorde vi förfrågningar och fick reda på att de var bortresta och hyrde inte ut nu mer.  Vi berättade om den öde kampingplatsen och att vi hade ingen lust att campa där. Visserligen hyrde de ut till turister men det var redan upptagit av ett par Österrikare.

Men vi blev erbjudna att få kampa i deras trädgård vilket vi accepterade. Det kändes tryggt och bra.

Efter att ha installerat oss gick vi in till centrum för att äta ute då vi inte hade någon lust att greja med matlagning. Det fans nästan inget folk i centrum. Såg ett par poliser som såg ganska lediga ut utan uniformsjacka eller kavaj. De hade inga vapen och såg allmänt fredliga ut.

Jag visade runt på ställen jag mindes från förra gången jag var i Vodice. Visade och berättade om var de hade grillat en hel oxe. Berättad om festen som varit den gången. Nu var allt annorlunda, tyst och ödsligt.

Efter att ha ätit gav vi oss så upp till vårt kryp in. Vi tyckte allt verkade så konstigt och pratade en hel del om det. Spelade lite poängpoker innan vi la oss för att låta John Blund sluta oss i sin famn.

Nästa morgon efter frukost  gick vi och tog oss en simtur. Men vi var de enda badande det

fans bara vi där. Därefter gick vi åter till centrum. Inget folk där heller utom att vi möte en dam som började prata med oss och undrade var vi var ifrån. Vi berättade att vi var från Sverige. Hon tyckte vi var modiga som vågade komma och turista där. Vi undrade ju varför hon tyckte vi var modiga. Då fick vi förklaringen varför allt var så konstigt och folktomt.

Det var stor risk att det skulle bli krig mellan Serbien och Kroatien. Kroatien ville bli ett eget självständigt land. Vi mötte även ett par poliser. Men i dag var de mycket mer strikt klädda i full uniform och med pistoler. Allting verkade nu mycket kusligare men samtidigt också spännande!

Vi åt i stan denna dag också innan vi gick hem till vår lilla trädgårdscamping.


Forts. följer! Klicka här!

 

I dag kan jag inte finna några nya ord i mina önskningar om att ni ska må bra och vara lyckliga. Utan säger bara det är ju min önskan för er som ni säkert vet. Kram!


Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards