Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 24 april 2008

Av Bengt - 24 april 2008 12:12

Bild från Vodice.


      

Hur allvarligt var felet på bilen tro ?

 

Vi hade ju tagit vägen via Wien där vi kampat några dagar. Detta för att jag fåttfel på bilen . Denna gång var det

generatorn som inte fungerade. Måste få den reparerad. Det var inte första gång jag varit ute för fel på mina resor. En gång hade jag slitit upp bromsar som måste bytas.


Nu när vi var på väg mot Adriatiska havet hörde jag ett otäckt ljud. Verkade komma framifrån motorn. Tjutt, tjutt, tjutt, lät det. Ljudet förändrade sig i förhållande till hastigheten jag höll.

Körde in på en bensinstation och tittade under huven. Kunde inte upptäcka något galet och det där ljudet hördes inte då mer. Så vi fortsatte vår färd. Då började det igen. Tjutt, tjutt, tjutt.

Nu var jag orolig för vad det kunde vara för fel. Det blev en upprepning på en ny station. Inget kunde upptäckas och sjudet försvann. Men så fort vi kom ut på vägen så började det. Tjutt, tjutt, tjutt.

 Men bilen fungerade i alla fall tills vi kom fram till Vodice där vi stannade. Tänkte be en verkstad titta på bilen dagen därpå.

I stället för att campa hyrde vi en lägenhet med två rum och kök. Värdfolket bodde i garaget under sommaren och hyrde ut  sitt hus med två lägenheter.

Intill var en tallskog mellan huset och stranden.

Vilket liv det var på natten. Det blev svårt att sova den natten. Från tallskogen hördes ett högt ljud snarlikt det jag hört från bilen.

Dagen efter bjöds vi på välkomst kaffe med dopp och lite annan dryck i garaget. Kaffet serverades i små koppar-koppar. Det var svart och tjockt. Jag tyckte absolut inte om det, men det låtsades jag inte om.

Jag berättade om nattens oväsen från skogen. Jag berättade också om problemet med bilen

och det där ljudet  vi hört någon stans där framme från bilen.

Jag fick förklaring på ljudet från skogen samtidigt vad det var för ljud jag hört från bilen.

Det var. Kommer inte på vad dom heter ljust nu.(Ska ändra när jag kommer på det!).

Det var en sorts gräshoppor som sitter i buskar och träd som heter Chikader .

Det var inte från bilen ljudet kommit utan från buskar och träd. Alltså inget fel på bilen!

  

Forts. följer klicka här!

  

Att kommentera hos er får bli lite senare i dag/kväll. Solen skiner så härligt på himmelen blå just nu.

 Men så vill jag då önska er även denna dag en skimrande dag av lycka, god hälsa och njutningar – KRAM!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards