Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 21 april 2008

En dans till?

Av Bengt - 21 april 2008 09:13



Ja en dans!

Det är väl något att börja veckan med?

Då något snabbare i dag!

 

Vilken söndag. Vilken vårdag. Det var längesen. Det var årets första riktiga vårdag här! Nu är det bara att hoppas våren är  här för gott innan sommaren.

Just nu skiner solen på mig genom fönstret!

Ger mig ut efter dansen så kommentar sidan blir senare idag!


 

Vad det gällde dansen jag bjöd upp till i fredags ville många ha lite snabbare takter och dans.

 Funderade på en körarpolka. Rädd för att den hänger ni nog inte med på.

Men kanske en jitterbugg eller varför inte Rocken Roll?

Vi tar en rock and roll!

Men då måste vi förflytta oss en 15  år tillbaka i tiden om det ska gå bra för mig.

Då gör vi det!

Får jag lov? Tackar!

Då sätter vi i gång till musiken här ovan!

Höger arm, runt, vänster arm runt – nu är vi i gång! Hopp upp på  min högra höft,

över till vänster höft. Ner på golvet upp gränsle på min midja.  Höger arm, vänster.

Runt min midjan och rygg ett och halvt varv ner under mellan benen, Kör hårt. Jag gör min spagat. Stepp, stepp runt stepp, stepp runt,

(Går vi 30 år tillbaka i tid så blir det för mig en framlänges volt också till sista takterna!)

 

Tackar för dansen.

  

Nu har en ny vecka börjat igen. Därav blir min  önskan denna dag:

Att det blir nya trevliga och lyckliga upplevelser för er varje dag veckan lång! KRAM.

 
 
Birgitta

Birgitta

21 april 2008 09:27

Ja, vilken solig helg vi haft runt om i landet.

Pust! Det var andra takter detta :)
Tur att jag tränar varje dag så jag orkar följa med i dansen...men det var allt lite svettigt så här tidigt på "morronen" :)

Ha en fin vecka.
Kram

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

21 april 2008 11:52

Näe, måste man ha klänning nu igen?.......

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

21 april 2008 12:09

Måndag är en perfekt dag för dans, det blir jitterbugg för oss.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Christina

Christina

21 april 2008 12:57

Oj, jag orkar inte dansa, blev för mycket i lördags....
Önskar dig en solig och skön dag
Kram vännen

http://qinna.blogspot.com

 
Linda

Linda

21 april 2008 17:27

Vad trevligt med dansen.
Fortsätter på det temat ikväll då jag ska iväg o träna.
Passar på att önska dig en trevlig vecka

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Ann-charlott

Ann-charlott

21 april 2008 17:48

Hejsan.. En dag kom min son hem och han hade fått lära sig Catcha,( Förlåt för stavningen)..SS. Jösses vilken dans och han fick ta någon annan här hemma och försöka lära. Jag var så dåligt på den dansen. Tur är väl att man kunde dansa när man gifte sig, för det är ju bara ett måste. Hoppas helgen varit lika skön som jag har haft här. Ha en fin vecka och njut av våren..
Kram Ann-charlott

http://oakenwood.bloggagratis.se

 
kurelina

kurelina

21 april 2008 19:15

Oh, vilken låt och jag som faktiskt gått på buggkurs, lite annorlunda än hur vi buggade på 60-70 talet men ack så kul och så konditionshöjande.
Igår var ett helt underbart program på lokalkanalen om 60 talet och musiken då.

Kommentar till inlägget i min blogg:
Vet du, jag har faktiskt jobbat på bilprovningen men är lika skraj varje gång jag åker dit och tyvärr är det så länge sedan så det är ingen kvar av de som jobbade då då det går inte ens att "flirta". Skojade bara för när jag besiktat min gamla bil känns det lite tryggare att åka med den.
kramenmjamen i solen

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
corina

corina

21 april 2008 20:02

Dansa är roligt! Fast jag vill nog ha den stillsamma varianten där man får hålla om och bli omhållen:)Gillar det där med närhet och dans i lugn och ro....fast jag kan bugga faktiskt*S* Tack för dansen,nu behöver jag vila en stund och dricka lite vatten:)Kram på dig!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

21 april 2008 20:26

Så är det dansafton ännu en gång, men den här gången så tackar jag nej, har ont i min högerfot, inte så farligt, men bugga det går inte i kväll. Det finns så många buggspralliga tanter så du slipper nog att vara utan dam, själv får jag hålla mig till min "Kalvdans" som jag skrev om i går :-) Eller så får jag "dansa med vargar" är ju fullmåne nu som du vet.
Ha en fortsatt fin kväll !
Ger dig en kram som tack för din dans inbjudan !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

21 april 2008 21:14

Musiken är helt okay och slipper jag klänning med volanger och annat trams så visst hänger jag med på ett par varv.
Härligt vårväder, nu hoppas jag att ingen stannar inomhus frivilligt.
Ha en fin vecka. kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

22 april 2008 05:46

Nu är jag så sliten av dansen så jobbet kanske blir lite eftersatt i dag...
Men det var fina takter detta! Jag hanterar den moderna vanliga buggen bättre kan jag säga.
Tack för dansen. Ha en bra dag!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

22 april 2008 13:41

Ursäkta dröjsmålet med kommentar, men skogsfrun fick fara till akuten och gipsa hela kroppen efter gårdagems gymnastiska övningar i dansens virvlar med sme`n. Nu är det okay igen, vad blir det härnäst, får man önska en tango (utan spagat)!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
maki till Smeden

maki till Smeden

24 april 2008 11:31

En dans till, absolut, tack!
Aldrig sen för att ta en rock! Tack!
Synd om Skogsfrun, gipsa?????
Du måste väl vara slut vid det här slaget, så många Du har dansat med!
Hahaaa, men det är roligt och håller oss pigga och glada!
Önskar även Dig en god vecka
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards