Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 17 april 2008

Så smider jag i dag!

Av Bengt - 17 april 2008 11:09



Ang. kommentarerna till ”uppe med tuppen”

 

Håller med ville hellre ha Harry Bellafonte i bild. Fann honom bara med Mupparna.

Men Mupparna södertrasade den fina sången. Annars inget emot Mupparna.

Världens vackraste man?  För mig tillhör han dem. Men jag finner andra som man kan säga det samma om. Hade om inte annat kommit emellan redan haft smidet om ett par jag för en vecka sen träffade under simningen.

Det var en ung man i 25 års ålder från Västindien. Vilken fin hudfärg av brunt, vilken kropp, vältränad och smidig men ingen av slaget kroppsbyggare, vackra ögon och

fina anletsdrag med ett vackert mjukt leende så vita tänder skymtade fram. Sen rörde han sig dessutom manligt men ändå graciöst.

Men han hade också en lika vacker kvinna.

Får väl vara ärlig och säga att det var henne jag från början fäste mina blickar på. Hon var från Gambia men hennes mor var en vit kvinna från Finland.

Tydligen en kombination som kunde skapa en underbart vacker kvinna.

Hade jag haft min kamera med hade jag frågat om jag fick ta en bild och använda i min smedja. Så fantastiska av skönhet tyckte jag dem var. Men här vill jag också säga detta:

Att deras uppträdande och bemötande mot mig gjorde att jag i sinnet kan bevara deras skönhet.

För jag har mött vackra människor som sen all det vackra försvunnit helt ur min syn när det visat hur de är som människor!

Så blev det ett smide i dag tack vare era kommentarer i går och så bjuder jag på musik i dag också!

  

 På en del vänner regnar det, en del skiner solen, några faller det snö på. Men hur vädret än är.

Är min önskan att inne i sinnet och era upplevelser denna dag det lyser en jättestor skön sol hos er!

 
 
Birgitta

Birgitta

17 april 2008 13:31

Verkade vara trevliga människor du mötte i simhallen. Extra trevligt att dom var vackra både på in-och utsidan.

Har problem med att se dessa videos...
Ibland funkar det ibland inte.
Skulle tro att problemet löser sig när jag startar om datorn.

Fina slutord från dig igen :)
Kramen

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Ann-charlott

Ann-charlott

17 april 2008 18:01

Hejsan Bengt. Tusen tack för ditt besök. Roligt när det kommer in i min nya blog. Här hade du mycket fint att kolla på, så jag kommer in lite då och då och kollar läget. Må så gott och var rädd om dig.

Mvh. Ann-charlott

http://oakenwood.bloggagratis.se/#645523

 
Frump

Frump

17 april 2008 18:56

Skönheten sitter i betraktarens ögon... tur det, tänk om alla tyckte lika dant...fast det är något visst när man ser en verkligt vacker människa, man vill bara stanna upp och insupa skönheten...

Ha det gott!

http://Frump.bloggagratis.se

 
corina

corina

17 april 2008 20:33

Nä det började med vanlig influensa och eftersom hon sedan tidigare är hjärtsjuk och har KOL har det tagit en faslig tid att återhämta sig med diverse olika bakslag på vägen.Men nu verkar det betydligt ljusare igen:) Kvällskram till dig min vän!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

17 april 2008 21:04

Svar varför min dotter inte kunde baka muffins själv. Dels för att hon inte är tillräckligt stor än för att hålla på med spisen och sedan så gjorde vi dem tillsammans.

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Ann-charlott

Ann-charlott

17 april 2008 22:13

Hej Bengt. Jo jag och Bettan har redan träffats och jag ser fram i mot någon gång bland hockey rinkarna. Efter som jag har en son som går i hockey och hon har flera söner som går i hockey. Alltid lika kul att träffa dom som håller till på webben..s.s Ha en fin helg och ta väl hand om dig..
**Kram Ann-charlott**

http://oakenwood.bloggagratis.se/#649832

 
Ruth tittar in

Ruth tittar in

18 april 2008 08:32

Gyllna strålar av sol slickar mina skitiga fönster när jag sitter här med min morgonkaffe och besöker mina vänner. Lyssnar på Verdi som du bjuder oss på är ett pampigt musikstycke av hög klass, tackar och bugar.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

18 april 2008 09:39

Klart solen skiner på Hisingen, önskar dej en bra helg.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

18 april 2008 10:21

Jag har också träffat många vackra människor i mitt liv, men oftast så är de vackrast på avstånd. Inte många som tål att granskas. Du har helt rätt att det vackra ofta försvinner när man skrapar lite på ytan.
Fast när det gäller artister så är det ju på avstånd som man beundrar dem.
Hoppas du får en skön helg där du kan vila och hämta krafter till nästa vecka.
Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

18 april 2008 11:11

Hm...jag har också mött en del vackra människor...men som senare visat sig inte vara så vackra...
Och jag hade velat se H-B med mupparna jag...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards