Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 15 april 2008

Huvudet helt tomt!

Av Bengt - 15 april 2008 13:59




Efter bröllopet


  Hej på er igen!

Nu har jag precis vaknat efter  några timmars sömn. Det har varit blommor, det har varit mat.

Det har var dryck det har varit tal. Pussande och kramande. Det har varit dans och det ena med det andra. Vacker och roligt har det varit!

Men varken ben  och huvud eller kondis är som det en gång var. Förr kunde jag hålla i gång flera dygn. Här gick en dag och en natt och jag tog slut.

Så slut att jag knappt kan smida detta. Allt jag nu bjuder på i smedjan är lite sång och musik.

Sång och musik som faller mig i smaken och hoppas ni också får njuta av.


Var just hos Birgitta. Hämtade där ett ljus tänt för lilla Engla och föräldrarna. Hämtat för att dess låga även ska brinna även i smedjan. Tag gärna ni också med er det!


  Denna gång efter helgen kan jag ju inte göra avslutningen men ny vecka, för den började ju  igår. Det får bli: Önskar att fortsättningen på denna vecka blir en känslofylld vecka med härliga upplevelser av glädjen för er  .. KRAM!

 
 
Alle

Alle

15 april 2008 15:04

He he he ....undrar om inte damen faller dig mer i smaken än självaste musiken....vackert vacker dock....

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

15 april 2008 16:27

Hejsan vännen
Det kan bli så ibland...huvudet fullt.
Har också tänt ett ljus för lilla Engla och för de små barnen i Arboga.
Ha det gott
Kram

http://qinna.blogspot.com

 
Birgitta

Birgitta

15 april 2008 17:35

Låter som det var ett riktigt trevligt bröllop. Tyvärr så får jag inte upp någon bild eller musik...det bara laddar...? Får prova senare.

Ja, det var fruktansvärt det som hände lilla Engla!!! Det var nog många som tände ljus igår. Jag hämtade ljuset från "Skogsfrun".

Kram från mig

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

15 april 2008 17:51

Trevligt när det blev ett riktigt sagobröllop, det är ju alltid så vackert och propert ( innan kvällen blir sen, då kan det bli både det ena och det andra :-) Ingen blir för evigt ung, det märks i dansens virvlar, då testas kondisen..
Du missade min "Lotta frisyr" som skymtas bakom valparna på min blogg :-)
Kram om du inte är för trötter i dag !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Hannele föreslår

Hannele föreslår

15 april 2008 18:00

Du får träne mer...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Skogsfrun på Dal

Skogsfrun på Dal

15 april 2008 19:40

Bröllop är alltid roliga. Förstår väl att du är slut nu så flitig på dansgolvet som du antagligen var. Tack för kommentaren i min blogg, där gjorde du 3 flugor på smällen;))

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

15 april 2008 20:23

Vad roligt att det var trevligt med bröllopet.
Angående musiken är det kanske inget jag lyssnar direkt på.
Hoppas att du får en trevlig vecka

http://bizzab.bloggagratis.se

 
corina

corina

15 april 2008 21:48

Bröllop är roliga men kan bli jobbiga också:) Ditt musikval denna daguppskattas i alla fall av mig! Skönsång på hög nivå!
Kram till dig och hoppas din vecka blir underbar!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

15 april 2008 22:55

Va härligt att bröllopet blev så fartfyllt som det blev. Å inte kan väl du vara trött?
Fasen du simmar ju å håller på som skam juuu :).
Hoppas att du i alla fall ska få en härlig kväll/morgon :)
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

15 april 2008 23:00

Med åren så tar orken slut då det gäller att hålla igång på fester mm. Men ett dygns festande borde ju räcka ändå.
Bröllop är ganska krävande tillställningar med en hel del måsten och det tar lite extra på krafterna. Jag hoppas att du får en fortsatt skön vecka. kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards