Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 7 april 2008

Måndag redan här!

Av Bengt - 7 april 2008 13:00


Vecka efter vecka försvinner.

 

Här sitter jag efter helgens fröjder och undrar. Jag undrar vad man ska bjuda sina bloggvänner.Även bjuda dem som bara tittar in utan att lämna spår efter sig.

 Man vill ju kunna ge något som antingen gläder, roar eller ger någon upplevelse, intresserar o.s.v

Man känner man måste prestera något för de som gör sig omaket att titta in. Men framför allt vill man ju ge sina

bloggvänner något som de får en behållning av.

Det får ju inte bli som att komma ut från biografen med ånger att man kastat bort tid på en urusel film.

När det då inte vill sig riktigt vad gör man.

Har här börjat på stycken från min sagobok. Nej det blev nog för mycket av det. Börjat på stycken ur den gamla läkedomsboken. Nej det var nog inte så intressant.

Började på att skriva fortsättning på mina resor. Men det blev inte bra i dag.

Sitter och funderar på hur jag ska ta upp min livsberättelse igen. Har ju bara kommit till hälften. Men det vill sig inte riktig att få fart på den. Det låser sig på något vis.

Det händer inget som jag blir så där riktigt upprörd av. Då brukar jag få fart på tangenterna.

Så är läget med smedjan just nu och kan det vara något som kan intressera och ge något?

Men fortsätt ändå att titta in, för en dag sprudlar det av min energi och blir något som kanske kan intressera.

 I alla fall bjuder jag på en bild här ovan i dag! Plus de där avslutande raderna!

  

Ny vecka, nya stunder, nya upplevelser, nya möjligheter vilka då av mig önskas

bli till fulla belåtenheter för er med lycka och som skänker  glädje. – Kram på er!

 
 
Jocke

Jocke

7 april 2008 13:47

Tack bengt, ha en bra vecka du med.

http://www.joacimlindgren.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

7 april 2008 15:46

Man kan inte alltid vara på skrivhumör. Ämnena är många, men ibland så hittar man inte rätt ord att börja med. Men oftast så kan det bli mycket av ingenting. Ha en fortsatt bra dag.
Svar på mitt inlägg i går…….Vi har ett hus som vi bor i, men även alla våra hundar bor inne. Vi tycker att det har blivit lite trångt, framförallt när vi har en eller ett par valpkullar också. Så vi har köpt ett mindre hus som är ämnat för hundarna. Och det är hundarnas hus som nu är på gång att komma på plats.
kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Kurrelina

Kurrelina

7 april 2008 16:47

Oh tack för videon om hundar och katter, underbart att få skratta lite extra.

ha en fin dag och jag ser fram emot att din inspiration snart kommer.

Kramenmjamen
nette

http://kurrelina.bloggagratis.se/#617085

 
Birgitta

Birgitta

7 april 2008 17:31

Ja du...det är inte lätt att veta vad som intresserar ens bloggvänner. Tycker som så...skriv vad du har på hjärtat och sträva inte efter att skriva för andra.
Kram på dig

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

7 april 2008 20:47

Håller med Birgitta skriv vad du har på hjärtat. Alltid trevligt att titta in i din blogg.
Kram vännen

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

7 april 2008 22:14

Läsa om dina öden och äventyr tycker jag är trevligt.......kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Cavvetjejena

Cavvetjejena

7 april 2008 22:37

Hör till skaran som inte brukar lämna spår efter sig. Har hittat din blogg genom Ruth's blogg. Och man är ju alltid lite nyfiken av sig och tjuvläser lite bland kommentarerna.
Själv hör jag till skaran hundbloggare men ibland vill man ha lite omväxling och då svappar man runt lite bland bloggarna.
Tittar nog in igen nån dag
Cavvetjejernas matte

http://cavaliersajten.bloggagartis.se

 
Christina

Christina

7 april 2008 22:59

Så vacker bild du satt in....
Nu missade du bilden på mig i min blogg:)
Önskar dig en god natt
Kram vännen

http://qinna.blogspot.com

 
"Bettan"

"Bettan"

7 april 2008 23:58

ha ha ha ser att du också börjar att få idé torka :). + att du minnsan inte smidde ngt denna helgen heller. Men erkänn att det var skönt att inte ha ett måste att blogga?!?

Jag har uppdaterat min presentation lite..
Kram å ha en bra kväll/morgon dag!
/Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
corina

corina

8 april 2008 10:48

Så är det bara,ibland tar orden bara slut och det blir mest sallad av det hela:)Ibland vet jag exakt vad jag ska skriva och när jag sätter mig för att skriva så poff är det bara borta! Skrämmande!
Ha en underbar dag!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

8 april 2008 10:59

Vacker bild, räv eller varg? Ser att jag kommenterat 2 ggr i förra inlägget, det är det där med minnet;) Funderar själv på att lägga in kommentarerna direkt per automatik s.a.s ta bort kan man ju ev. göra sedan.
Dagens inlägg blev ju en personlig klagosång över bristande inspiration som vi väl alla drabbas av då och då. Inte alls illa smitt smeden:)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
maki till Smeden

maki till Smeden

7 april 2009 20:43

Kram på Dig med!
Int ` kan man jämt vara på allärten!
Så är det..., nu förstår Du kanske mig ännu bättre! Fast jag hoppas inte att jag smittar av mitt "ointresse" till att skriva inlägg.Jag ställer "ribban " bara lägre och skriver PRECIS när det känns bra för mig.
Sen hälsar jag på alla mina goa bloggvänner och kommenterar när det känns bra!
kram igen och Glad PÅSK!
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards