Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 2 april 2008

DAGEN -DEN VAR-IGÅR!

Av Bengt - 2 april 2008 10:38


  

Förste April är min dag!

 Alltså gårdagen vilken var ju den dag vad man kunde tänka sig som jag också sa!


 

Vad roligt jag haft denna dag varje år och vilka minnen. Jag har fått skratta så jag legat dubbelvikt. Inte så någon fått se det. Utom en gång jag inte kunde hålla masken som jag

annars har gjort när jag kört mitt lurendrejeri förste april.

Vist var jag tvungen att ta hjälp av sekreterare och de som delade ut posten.

Det är otroligt vad folk år efter år kunnat gå på. Mins när en läkare ville att vi skulle ta hem plåstret att sätta på armen vilket man sen kunde avläsa temp, puls och blodtryck på.

De har gått på de mest idiotiskaste lurendrejeri och detta trotts de har väntat och varit beredda på att jag skulle komma med något dumt aprilskämt.

Tänker på sådana gånger som exempel de klistrades Tejp diagonalt på fönsterrutorna för att de inte skulle gå i sönder på grund av en  sprängning vid ett husbygge.

Tänker på vilken ilska det blev när de fick besked om att det skulle sättas upp automat för betalning om man ville använda hissen. Jag tror att det personalen kommer att minnas mest av mig är nog mina skämt liksom alla fester det varit på Hökåsen och i ladan!

Ni som blev lurade av mig i går bortsåg från formuleringar som ”tänka sig denna dag som är”!

Tänkte inte på ormliga fel! Som ex. ett beslut utan att det skulle blivit stor strid i riksdagen om med förstasides rubriker om!

Men det finns en gång jag inte kunde hålla masken. Det var den gången personalen måste ha stövlar på sig för att de inte skulle få ström när de skulle ta vatten från kranarna, det hade blivit ett tekniskt fel.

Det hade hunnit bli middagsdags och när jag står vid ett enkelrum viskar ett biträde till mig:

” Bengt i dag måste vi akta oss” Jag frågar henne varför och hon svarar: ” Det är ju förste april och man får akta så ingen lurar en” Detta säger hon stående iklädd ett par stora stövlarpå fötterna. De hade hon haft på sig sen morgonen.

Då brast det för mig. Jag satte mig på golvet och skrattade så tårarna forsade nerför kinderna!


 

Kram ni som blev lurade och kram på er som inte blev det. Hoppas mitt lureri fick er att skratta en del! Ha en underbar dag och en kväll medan jag ägnar mig åt simningen!

 
 
Ingen bild

Christina

2 april 2008 14:24

Där ser man....en lång näsa fick man:)
Ha det gott vännen
Kram

 
Birgitta

Birgitta

2 april 2008 14:30

"Hon med stövlarna på"...den var verkligen en höjdare :))))
Så var då 1:april till ända ;)

Min man gillar inte att shoppa så jag tog med mig dottern i stället, medan han gjorde annat ;)

Simma lugnt!
Kramen

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Anki

Anki

2 april 2008 14:40

Jag tog det med jämnmod, jag var lugn i sinnet, jag kände lugn och ro och tappade inte fattningen :). Kanske det var ett "lur" i eko.

http://ankisfantasy.minsite.net

 
Ruth

Ruth

2 april 2008 15:04

Din luregubbe :-) där som fick några på kroken. Jag klarade mig, och som jag skrev så norpar jag tillbaks kramen i gårdagens inlägg, ingen ny kommer fören i morgon så det så. En kompisklapp på axeln får du nöja dig med i dag !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Smeden

2 april 2008 16:42

Du Ruth! Vet i tusan om du klarade dig. En tolkningsfråga. Du kunde din historia om biskop Brask!

Kram på dig ändå!

 
Linda

Linda

2 april 2008 18:47

hej på dig, nu läste jag inte ditt inlägg igår, men får väll göra det. Tur var fanns det ingen som lyckades lura mig, men jag lurade andra vilket var tur. Ha en bra dag

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

2 april 2008 20:05

jag som väntat 26 år att maken ska säga "April, april"

http://hannelesjul.blogspot.com

 
skogsfrun

skogsfrun

2 april 2008 20:30

Nära ögat men ingen hare skjuten;) Kul att luras lite, ska tänka ut något riktigt bra till nästa gång;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

2 april 2008 20:39

ha ha ha idag fick jag mig i alla fall ett gott skratt. Detta var ju ännu bättre en gårdagens lurendrejeri :). Men visst log jag åt de kommentarer som kom in.

Kram på dig min vän & hoppas att du har haft en skön simning idag också. (krutgubbe)

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
corina

corina

2 april 2008 20:44

*Fniss* du är en riktig lurerigubbe du:)Fast hon med stövlarna var ju bara så himla bra:)Vansinnigt tur att det är ett helt år till nästa gång.
Kram!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

2 april 2008 20:50

Den var bra, men det finns lite sanning i skämtet. Men det är ju med lite sanning i botten det är lättast att luras. Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
maki

maki

2 april 2008 23:50

Moi!
Jag skrev en lång radda till dig,,,,allt försvann och nu måste jag lägga mig!
Jag har skrivit till dig FÖRSTA APRIL...som jag ser ,,,,,har Du inte fått det eller så har Du tagit bort min kommentar????

Din inlägg va jätte KUL! Det bästa april-historia på länge hos vanlig folk, absolut!!! ! Applåder: Hurra,hurraa!
Sov så gott!

http://maki.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

3 april 2008 09:31

Ja det va ju jätte kul....ha en bra dag...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards