Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 1 april 2008

SLUT MED BLOGGANDET!?

Av Bengt - 1 april 2008 10:16


  

Kommer bloggandet bara bli för de rika nu?

 

Nu slår väl ändå svenska regeringar alla rekord!

Hur ska det bli för oss svenska bloggare?

 

Denna regering som är emot skatter, då utan någon debatt innan de bara  beslutar!

Har väl även haft vänstern med sig på något vis i detta.


Det kommer att kosta. Har du inte råd att blogga så adjö!

För ni lyssnade väl på nyheterna i går och såg på aktuellt?

De som gjorde det kommer väl säkert att skriva

om det i dag. Om ni inte såg/hörde.

Men det var inga nyheter som upprepades i alla nyhetssändningar, de kom lite

i skymundan på något vis. Det är lätt att förstå varför.

Men fr.o.m tror det var från den 1:sta januari 2009, så

blir det nu licens även på användande av bredband, som det är på TV.

Det var även något om att det skulle läggas skatt på användandet för övrigt.

Då av hur tunga och stora mail och blogginlägg m.m blev Jag begrep

det inte riktigt helt. Men det kommer säkert på nyheterna igen.

Vet inte vad mer jag ska säga om det. Det var väl vad man kan tänka sig numera denna dag som i dag är!

 
 

Trots mitt smide i dag så vet att jag ändå med sanning önskar er en riktigt trevlig dag.

Kramar i mängd till er!

 
 
Ingen bild

kurrelina

1 april 2008 11:18

April, april....
Ha en go dag
kramis

 
skogsfrun

skogsfrun

1 april 2008 11:32

Det där var oroväckande! måste undersöka hur det ligger till. Tack för liknelsen med Gösta Knutsson;)) lustigt nog sa RR detsamma.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

1 april 2008 12:10

Första april idag ;)
Kramiz

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

1 april 2008 13:22

Det här låter som ett Aprilskämt för oss nöjes surfare och bloggare, tror du lurar oss nu, hmmm, får kolla upp detta.

En kram får du, men luras du så tar jag tillbaks den "fniss".

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Christina

1 april 2008 15:49

De är inte kloka!!!!
Fast inget är ju gratis så....
Ha det gott vännen
Kram

 
skogsfrun

skogsfrun

1 april 2008 15:58

En tanke slog just till mig...det är väl ett Aprilskämt va“?;))))

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

1 april 2008 18:28

Hmmmm, har du raderat mitt inlägg som jag skrev förut i dag ??? Har inte hittat någon info. om detta smide ute på nätet, men det är ju 1:a april :-)
Kram..

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Anki

Anki

1 april 2008 18:33

Ja du ser - de kan hellre kolla djupare i bidragsdjungeln och ersättningarna till dem som drar på stan, inget gör etc och många av dem är arbetsföra...men lata och vet hur de skall slipa stenen... Ha en bra dag / Anki

http://funderare.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

1 april 2008 19:06

Det finns värre saker att bli upprörd över...och att blogga är ju inte helt gratis heller änndå...

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
corina

corina

1 april 2008 19:56

Hm...det där lät ju inte kul för en inbiten bloggare som jag.Får nog ta ett allvarligt snack med partiledaren.Och idag blev det en bättre dag faktiskt:)
Låvar att komma tillbaka hit fler gånger också!
Kramar!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

1 april 2008 21:14

Detta är ett löjligt förslag som drabbar många ungdomar. Det vore bättre att de satte igång och beskattade alla lyxbåtar som ligger och guppar gratis vid kajkanten. Ja jag vet att de betalar för sin bryggplats, men det täcker inte upp all service som finns i skärgården och i gästhamnarna. Den står vi skattebetalare för. Har man råd att hålla sig med en båt i miljonklassen så har man råd att betala skatt för den också. En bil som är ett måste för många som ska ta sig till jobbet beskattas oavsett värdet.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Svar till Marianne från Smeden

1 april 2008 21:23

Ja Marianne, jag håller med dig fullständigt att det är ett idiotisk förslag. Helt riktigt håller jag dessutom med dig i det andra du uttryckt så bra!

 
"Bettan"

"Bettan"

1 april 2008 22:27

Hej vännen!
Nu är jag här. Men detta är ngt som jag inte har hört alls. Så jag misstänker att du försöker att spela oss ett 1 april skämt :).

Hoppas att din dag i alla fall har varit bra. Nu har kärringen smidit lite i bloggen. Men inte så många rader.
Kram på dig. Återkommer imorgon.
/Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Smeden Själv

1 april 2008 23:54

Så var det slut på det roliga för denna gång!
Men lurendrejeri ämnet förste april tar jag upp igen i morgon! God natt och kram på eralla önskar smeden Bengt!

 
Ruth

Ruth

2 april 2008 00:17

Du luregubbe där, finurlig och påhittig som få. Några gick på det utan att tänka efter före, men den var bra, (sketabra).. Kära du, tar tillbaka kramen som jag gav dig nu när du lurades, ingen ny i sikte i kväll. Sov gott trotts du har hittat på rackartyg i dag, (eller en liten mardröm skulle inte sitta fel) "Fnissss"

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

2 april 2008 05:32

God morgon!
Har lite ont om tid den här veckan, därför har jag inte hunnit besöka eller kommentera hos dig , eller de andra....

Ha en bra dag! kramen

http://frump.bloggagratis.se

 
Jocke

Jocke

3 april 2008 22:41

Fint aprilskämt :P

http://www.joacimlindgren.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards