Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 29 mars 2008

Av Bengt - 29 mars 2008 13:29

I dag är det lördag.

 

Det var voffeldag härom dan. Då kom jag att tänka på en

historia som jag smider för er här som lördagsnöje.

 

Det var en liten pojke som var så ofantligt glad för pannkakor.

En dag när det åts pannkakor och pojken fullkomligt vräkte i sig av dem

Då sa hans mor: Äter du så mycket pannkakor så blir du en dag lika tjock

Som farbrorn i köttaffären. Det var en man med en sådan där stor ölmage!

En dag när pojken var ute och lekte fick han se en kvinna som var långt

framskriden i havandeskap.

 

”Ha, ha, ha. Jag vet vad tanten har gjort!” Ropade pojken åt henne.

Medan damen fick rosor på kinden dopade pojken en gång till:

”Jodå jag vet vist vad tanten har gjort!” Och pekade finger mot henne.

Riktigt generad ropar pojken ännu en gång:

”Ja så tjock blir man av det vet jag, men gott är det!” Och så tillade han:

Men det ska vara med blåbär också!

 

Så ses vi väl igen på måndag hoppas jag varmed min önskan så klart är

att ni nu får en riktigt härlig helg. Kramis!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards