Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 29 februari 2008

Stressigt!

Av Bengt - 29 februari 2008 13:26



Så här blir det denna fredag!


 Solen skiner i dag, men jag har ingen bil! Min Audi såldes i gårkväll.Ringde på en BMV som jag var mycket intresserad av till bra pris.Men då  var den såld. Den var så bra och prisvärd. Såldes dagen efter annonsen.Hopplöst att vara utan bil. Stressigt och besvärligt. Nu jagagar jag efter en ny,Och har inte tid med att smida något direkt. De som är bra och rätt pris får man leta efter. Har tittat på tre stycken och fortsätter att leta nu!Blir ingen bild. Inget spännande i dag. Inget roligt eller intressant heller.Det är bara bil i huvudet nu! Ska väl komma  kommentera hos er, men senare!

Undrar förstås om det finns någon som friar till mig idag? Som det sägs, först till kvarn får först mala! Men de under 40,har avlagt profesur och ser ut som en hoolyvodsstjärna har förtursrätt! Annars är jag väl inte så kräsen! Lämna referens! Alla frierier begrundas det fins ju andra kvaliteter  också att ta hänsyn till!



Önskar er nu en riktigt härlig avslutning på denna veckan. Att alla börjar bli friska igen och de som inte blivit drabbade slipper bli det! Kram på er alla!

 
 
Marianne

Marianne

29 februari 2008 14:21

Är man bortskämd med att alltid ha tillgång till egen bil så känner man sig strandsatt oavsett man för tillfället kanske mycket väl klarar sig utan sin fyrhjuling. Vi har alltid minst två bilar, för det är ingen av oss som har lust att ta traktorn till shoppingcentret.
Men det finns gott om bra bilar till salu. Jag har för mig att du nyligen köpte ny bil????Var inte den till belåtenhet då. Du hittar säkerligen någon som passar dig nu i helgen. Lycka till med bilköpet. Ha en skön helg. kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

29 februari 2008 15:13

Tittar in och önskar dig en skön och inte så stressig helg då!
Kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

29 februari 2008 16:31

Hoppas att du finner en bil ganska snabbt. Jag själv klarar mig inte utan bil. Hoppas att du får en trevlig helg, själv ska man arbeta så det blir ju trevligt
Kram

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

29 februari 2008 21:13

Tack så mycket för kommentaren hos mig. Det är sant att vi är ett par som snurrar runt hos varandra, det är det som gör att jag fortsätter med bloggandet. Men just nu känns allt lite motigt, men det ska nog gå över, när bollen som satts i rullning kommer nog snart att ta ett stopp. Kram

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

29 februari 2008 21:30

Men, nu gjorde du mig nyfiken....
Hmmm, fria, vet inte det, jag är ju gifter:)
Men en ny bil måste du absolut ha, ingen kan vara utan bil ju.
Ha en skön kväll vännen
Kram

http://qinna.blogspot.com

 
Frump

Frump

29 februari 2008 21:48

Bättre sent än aldrig... här är jag nu!
kram vännen!

http://frump.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

1 mars 2008 09:09

Skottår och allt...för sent ute...hade jag inte varit gift så :)
Ha en trevlig lördag.
Kram vännen!

http://birgittas.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

1 mars 2008 14:18

Skogsfrun har inte tid med andra kärlekar än valparna, men hoppas du ramlar över drömbilen (och drömkvinnan) illa kvickt annars får du väl börja cykla igen;)
Big hug!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards