Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Bengt - 23 februari 2008 12:37



Som jag sa i går så slänger jag in en lördagsvits. 


  Tre blondiner skulle på anställningsintervju hos polisen. Den första  blondinen gick in på kontoret och polisen frågade:
- Ja, när man är polis måste man ju lägga märke till saker - snabbt. Så,jag undrar. Ser du något konstig med den här bilden?
  Polisen höll upp en bild på en man i profil. Blondinen sa:

- Jaa, han har bara ett öga! Polisen svarade:
- Jamen, det är ju för bilden är i profil!
 
Nästa blondin kom in och polisen fråga samma sak till henne och  blondinen svarade:
- Jaa, han har bara ett öra!
  Polisen svarade lite smått irriterad:
- Jamen, bilden är ju i profil!
 
Nästa blondin kom in och polisen tänkte: "Det kommer antagligen vara samma sak med henne, men jag försöker väl ändå.

" Polisen ställde samma  fråga som han hade gjort till de två andra. Blondinen tänkte lite och sedan sa hon:
- Han har linser!
  Polisen kollade noggrant på bilden och svarade:
- Du har rätt! Hur sjutton kunde du se det så snabbt?!
  Blondinen svarade:
- Men daaah, med bara ett öga, och bara ett öra, kan han ju knappast ha glasögon!  


 Hoppas nu också att fredagskvällen blev till belåtenhet och att fortsättning blirsom jag önskade er i går! Så om inget kommer i mellan syns vi på måndag!


Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards