Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Bengt - 20 februari 2008 12:15



Wien


Brukar se på ”Packat och klart” Men blir för det mesta besviken på det.Som den gång de visade Warzava och många andra som ex. Maracech och nu i går när de visade Wien.

Inte får de som reser för att uppleva något vesenligt kännslan att dit måste jag resa.

Att få se Domen invändigt, Schönbrunn (slottet) med sin trädgård.Rum med de vackraste möbler, kakelugnar och konstverk. I ett av rummen kan man se restarering av takmålningarna. Där hade en bomb fastnat och som tr var inte kreverat.

 Få roa sig på Pratern,Sitta och prata med och sjunga med olika nationella turister vid Grinsing, Gå och se en opporett. Det är något helt annat än se det på TV.

Sitta högt upp i tornet medan man ser ut genom fönstret och ser hela Wien medan man snurrar runt varv efter var medan man äter en underbar måltid. Vandra i de vackra parkerna fram och in i parlamentet.

 Följa Wiens kanaler och floden Donau.

Åka runt med häst och vagn och se Wiens sevärdigheter.

 Åka upp på terpentinvägar upp på Karls Berg.Med mycket mycket annat som jag skulle visa om jag fick göra ”packat och klart”

Då skulle det skapa längtan att resa till Österrike och dess huvdstad varav Österikes 8 milj. Invånare bor över 1,6 milj. I Wien. Wien mina drömmars stadDär jag varit åtskiliga gånger.  Från Wien gjorde jag mina utflykter till MelkLins och många  många andra platser.  Besökte Saltsburg. Saltgrotter, Isgrottor sjögrotter,Följde Donau till denlilla underbara gränsstaden Pasau när man är på väg hem igen. Ta ett bad i schön blau Danau!


Nu börjar en spånnande DDR- resa. Klicka här!


 Så är det dags för simning igen. Sitta och njuta i bastun och tänka på er bloggvänner att ni har det lika skönt och trevligt som jag. Kram!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards