Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Bengt - 8 februari 2008 15:01



 En liten historia om felparkering.


 Om ni besöker en stor kommun som heter Botkyrka så lägg denna varning på minnet!

Där finns ett parkeringsbolag som heter Car Park.

 Dom är mkt farliga! Farligare än alla andra jag träffat på!

Första gången jag kom till denna kommun, så skulle jag parkera på ett stort affärscentrum. Det fanns en liten skylt där det stod P-skiva men en jättestor skylt 3 timmars fri parkering.

Parkerade, tog reda på vad som menades med P-skiva.

Gick och hämtade dylik skiva.

 Gick till bilen för att lägga in denna P-skiva.

 Men då fans redan en parkeringsbot.

Givetvis protesterade jag. Men inget hjälpte. En annan dag kanske jag ska berätta omhur idiotiskt detta Car parks bolag resonerade m. m. Men det blir en  här för   lång historia!

Härom dagen så parkerade en nyligen till Sverige inflyttad och parkerade på ett affärscentrums parkering och hade inte lagt märke till och visste inget om P -

skiva.

Givetvis fick hon parkeringsbot. Det var dagarna före julhelgen.

 Hon betalade böterna men några dagar efter angiven tid de skulle vara inbetalt. Sen kommer en räkning från inkasso med en räkning på ytterligare 340:kr.

 2 dagar efter dessa skulle vara betalade  så betalade hon dem. Då kom en ny räkning på 460:- kr som hon också betalade.Några dagar efter kom ett brev från kronofogden att det fans ett förläggande om skuld på åtta hundra (800) kr.

Då blev jag förbannad och ringde Justitia inkassobyrå Vilka jag här rent ut säger är några jävla banditer som fått en sjutusan till makt. Vad jag framförde lämpar sig icke i tryck i denna smedja, men hon häftar icke mer i skuld och ej stämplad hos kronofogden!

Men förutom böterna blev det en dyr parkering där CarPark AB har sina kontroller.

Jag har råkat ut för andra P-bolag som uppträder på helt andra vis än denna CarPark.

 Med en förklaring till felparkering så bjöds jag på pepparkakor tillika riven P-bot där Gbg kommun hade parkeringsansvaret.



Så är det fredag igen. Vart tog dagarna vägen sen förra fredagen? Nu önskar jag er  alla en härlig helg. Kram!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards