Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 22 januari 2008

Av Bengt - 22 januari 2008 14:20


Det kom en ny julafton.

 

Hemkommen till mor och far blev det julmat  . Jag var inte hungrig

Men det smakade ändå gott med hemlutade lutfisken. Far min gick och la sig.

Mor tog fram pusslet och satte på kaffe som hon alltid brukade göra när allt kommit till

ro om julafton. Där satt jag och berättade om kvällen som tomte. Vi satt många timmar

och det åts både skinka och köttbullar med allt därtill hörande på natten.

Ja det var den julafton jag hade gett mig på att vara en riktig tomte.

Nu viste jag till nästa jul hur lång tid det kunde ta, viste hur jag skulle planera. För detta var något jag tänkte göra nästa jul också. Men då skulle jag ta reda på hur många det skulle delas klappar till. Om det var många personer och mycket klappar fick priset bli något annat och tiden beräknas efter det.

Det blev vår, sommar och höst sen var det snart jul igen. Satte in en annons igen och i den

Skrev jag då ordet ”nykter” alltså nykter jultomte att hyra. Detta i tanke om vad jag sett och hört min första tomtejulafton.

Vad det där om nykter gjorde verkan. Hur många som ringde mins jag inte men det var bara en liten procent jag kunde göra upp ett tomtande hos. Det blev sex familjer då det var en familj som ville fira julafton hemma på förmiddagen klockan elva då de sen skulle åka bort.

Den ensamma flickan sen förra året var med bland de som jag skulle besöka denna julafton

En flicka som jag alltid bär med mig i mitt minne. En flicka som säkert som vuxen mins mig när det är julafton, När jag skulle lämna det hemmet denna julafton kom flickan fram

med ett vackert packet och gav tomten. På paketet stod det skrivet. ” Till tomten” Där stod också att det var från henne. Inne i paketet fans två mycket vackra stearinljus.

 

Forts. följer klicka här!


Så får jag inte glömma att till sist att från hjärtat göra den sedvanliga hälsningen med att önska er allt gott även denna   dag!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards