Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 10 december 2007

Av Bengt - 10 december 2007 12:49


  Minnen dyker upp efter vägen!
  "Då går jag och köper en korv och mos, och kan vänta på er." Sa jag!"Men inte skulle du gå och köpa korv medan vi sitter på restaurangen och åt.  Följ med in

så bjuder vi” sa mannen. Inte tackade jag nej till det inte, det hade jag ännu inte lärt mig att göra! Vi åt kåldolmar alla tre. Det smakade förträffligt och inte en enda potatis lämnades kvar

i skålen! Såskannan blev helt tom den med! Vi satt kvar rätt länge efter vi hade ätit, Vilket

var svårt för mig för nu ville jag i väg igen men det hoppades jag inte märktes. Jag fick berätta om hela mitt äventyr från Hälsingborg tills vi satt här.

Till slut så satt vi i bilen igen och efter någon minut passerade vi Gyllene Uttern, något jag förstås inte berättat något om. Mina ögon höll nästan på att trilla ut av stirrandet och sökande efter att få se en speciell flicka där. Men ack hon syntes inte till! Tänk om jag fick träffa henne i dag. Ja det finns många, många kvinnor, ja även nu vuxna män, jag skulle vilja träffa igen! En del finns kanske inte längre i livet.

Vi passerade Huskvarna utan att stanna vid bensinstationen men allt som hänt där tänkte jag på nu. Såg mig bli jagad upp för den branta slänten. Jag tittade mot Vätternäs och mindes. Färden gick utefter vägen där  jag traskat med cykeln och mitt onda knä. På andra sidan Jönköping såg jag mig själv försöka cykla med ett obrukbart knä.

 Vid Värnamo kom minnena på de två killarna som sovit över hos mig i tältet.

 

Så var vi framme i Örkelljunga där detta trevliga par bodde. Nu hade det redan blivit kväll.

Det var inte roligt att nu behöva ge sig ut på vägen igen och dess utom kom det lite regn på vindrutan också.

Så sa frun med en vänlig röst: Inte kan du ge dig ut på vägarna nu inte, Du får följa med hem och fortsätta först i morgon! Vad glad jag blev, det sjöng fåglar inom mig. Om det så var på golvet jag skulle få sova så gladde detta mig väldigt mycket.

Hemma hos paret bjöds det på kvällsmat och inte var det något golv jag fick sova på. Det var

En riktig säng och vad skön den kändes! Vad jag måste ha sovit gott den natten, för jag ville inte vakna på morgonen när frun purrade mig!


Slutet på äventyret. Klicka här!


Så börjar en ny vecka vilket jag önskar ska bli riktig god för er!  KRAM!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards