Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 20 november 2007

Av Bengt - 20 november 2007 11:04

 Bild: Utsikten.


Sprang utav bara den! 


Nu var knäet helt återställt, men jag tyckte det var bäst att vila ett tag till. En kväll  gick jag ner till stranden igen. När jag gick där dök det ånyo upp en jämnårig kille, kanske något äldre.

”Hej!” Sa jag och tänkte vi skulle snacka lite. På det fick jag ett otrevligt och hotfullt svar:

Vad fan gör du här, ska du ha stryk din djävel? Vad är det för en otäcking, är han inte klok, tänkte jag. Men rädd blev jag då rakt inte! ”Kom igen du bara, så ska du få se på stryk!”

Sa jag medan jag ställde mig i gard och var beredd på att klippa till. Samtidigt hör jag någon ropa: ”Håll kvar honom, så vi kan ta ihjäl honom!” Samtidigt som jag får se en väldigt stor kille komma från buskarna med en kniv i handen. Då blev jag riktigt RÄDD! Ingen strid som jag ville vara med om så det var bättre fly än illa fäkta. Springa tillbaka till bensinstationen kunde jag inte för åt det hållet var vägen spärrad. Det var till att ta sig upp för den branta och höga slänt som ledde upp till stora vägen till Stockholm. Lyckades ta mig upp för slänten och upp på vägen med dessa två jagande efter mig.  På andra sidan vägen låg en massa småhus och villor. Dit styrde jag min kosa, slängde mig in i en tvåvåningsvilla. Sprang upp för trappan till andra våningen och flåsande och rädd bankade jag på en dörr. Medan hjärtat bultade för fullt, hör jag dörren öppnas där nere och en som säger: ” Han sprang in här”

Skulle aldrig den där dörren jag bankade på öppnas, jo det gjorde den och en man står i dörren och undrar vad det är frågan om. Samtidigt ger de andra sig iväg. Men risken var ju väldigt troligt att de väntade på mig utanför.

Jag berättade för mannen vad som hänt varmed jag blev inbjuden till honom. När frun fick höra vad som jag varit med om, bad hon mig sitta ner i en soffa. Där blev jag bjuden på jordgubbar med grädde. Så fick jag lov att berätta om hela min cykelfärd  och vart jag skulle.

Då det gått några timmar så var det nog ingen risk mer att de två killarna skulle vara kvar.

Mannen följde mig en bit och sa att jag skulle komma och hälsa på dem nästa dag.

Vilket jag också gjorde varmed jag blev bjuden på en härlig middag bestående av en stek med underbar god sås!  Har senare som vuxen sökt detta vänliga par men inte funnit dem.

Nu började det kännas som jag var färdig med Huskvarna och ville komma till Stockholm någon gång för hade jag kommit så här långt och det hade varit så trevligt som hittills förutom detta sista med de två killar som jagat mig som jag nu utgången av det såg mer som en spännande episod. Det där med knäet det var säkert en engångshändelse. Fick väl ta det lite lugnare med cyklandet resten av färden. Så på kvällen packade jag min cykel för att ha den färdig till morgonen varefter jag gick och lade mig mycket sent.


Fortsättning följer! Klicka här!


Besikta bilen i eftermiddag! Önskar er alla en underbar dag och kväll!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards