Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 11 november 2007

Av Bengt - 11 november 2007 16:07

Bilden: Vattentornet och dammen med draken. Vilket är omtalat i Trelleborg – ”vännen Isac!”

 

Vet inte vad jag ska smida så här på en söndag. Får försöka smida ihop ett par vitsar.

Håll till godo, bättre blev de inte!

  

Det kom en kille rusande till järnvägsstationen i Göteborg.

Flåsande med andan i halsen frågar han en annan kille var, när tåget går till Stockholm?

-O o  o o om n n n ni  ha  ha de de  f  f  f  frå ååågat nå någon a a   a  a annan så ssssssssskul l le n n ni  ha huhuhuhunit  m m med det föfö för d det g g g g går d d d dä där bo BORTA-NU!

-----------------------------------------------------------------

 

Det stod en småväxt kille och tittade på sitt arbandsur när en annan storbastant kille kom fram till honom och frågade:

K  k  k k aa a  kan n n ni ss s säga  v  v vad  k k klock kkan är?

Trotts upprepande av frågan blir frågan inte besvarad.

Då lägger sig en annan kille sig i det hela när den frågande gått och frågar varför han inte vill säga vad klockan var. Han får svaret:

D  d  d då  k  k k unde  j j jag f f f ååt p p på tj tj  tj KÄFTEN!

------------------------------------------------------------------


Ha en fin avslutning på helgen önskar jag er alla--KRAM!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards