Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 8 november 2007

DET STORA ÄVENTYRET BÖRJAR! 2:dra del.

Av Bengt - 8 november 2007 11:44


Tillhör nedan smide.Klicka här! Går bara att kommentera i detta!


FÖR ATT GÅ TILLBA TILL ÄVENTYRETS BÖRJAN KLICKA HÄR!


Vill ni ta del av när den allra första campingen tog vid

med någta efterföljande? Klicka då här!


Vill ni börja från första avsnitt av min levnadshistoria?

Klicka då här! "Ett gossebarn föds!"



 
 
Ruth

Ruth

8 november 2007 16:36

Jisses anåda ! 66 mil ensam på en cykel till stora staden och bara 12 år. Hur kunde dina föräldrar tillåta dig dessa
strapatser ? Du levde ett farofyllt liv ute på vägarna, var det för att överbevisa för dig själv att detta var möjligt, eller vad drev dig till dessa långfärder ? Du var en otroligt tuff och målmdeveten kille, vilket jag tror du har haft stor nytta av i livet även som vuxen..

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Smeden har svarat Ruth!

8 november 2007 17:05

Ruth! Mina föräldrar var ju vana att jag dels fick arbeta och klara mig själv. Det var ju så på den tiden eller hur. Vi hade ju börjat att campa tidigt. Vad det gällde trafik så var den inte så intensiv. det var inte många som hade bil.Men genom politken och det jag måste hjälpa till med hemma så var man lite försikommen! Men du vet ju inte ännu hur långt jag kommer. Det kanske bara blir till Stattena!

 
Ruth

Ruth

8 november 2007 17:37

Hahahah, ja det skulle inte förvåna mig ett dugg, men dit kan du inte färdas på din cykel :-)

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

8 november 2007 18:38

Skogsfrun reagerar också på din unga ålder för ett sådant äventyr och att du fick lov för föräldrarna. Statterna vad är nu det? menar du Staterna så cyklade du åt fel håll, he he.

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Smeden svarat igen!

8 november 2007 18:52

Kära Ruth och Skogsfrun!
Mins jag pratat om Stattenabusarna. Det är ju statsdelen norrut mot stockholm och Göteborg. Jag bodde på gränsen mellan Stattena och Olympia! Alltså Statten då är jag kvar i Helsingborg! Om jag fick lov. Ja nog var de väl lite oroliga, men ni känner väl lille Bengt vi dethär laget. Värre var det med de andra föräldrarna. Jag var inte precis så omtyckt som drog i väg och lockade deras ungar till allt dum. Jag fick skulden för allt jäkeltyg vi hittade på tillsammans!

 
Ingen bild

Ruth

8 november 2007 19:13

Trodde du menade staterna (USA) tänk så tokigt det kan bli när man läser för snabbt. Ja då förstår jag "Ler"..

 
skogsfrun

skogsfrun

8 november 2007 19:50

ha ha ha! kvar i Helsingborg! Jo skogsfrun känner igen: "Det händer så mycket när du är ihop med hm hm" sa min bästis mamma, så bästisen fick egentligen inte leka med mig. en gång gick vi igenom isen på en damm och blev sjöblöta i våra tjocka vinterkläder.

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

8 november 2007 20:32

Ibland så hoppar en och annan groda ur munnen på en. Cykla till Stockholm, vilken tokstolle. Nu är jag nyfiken på om du kom dit. Fina foton i vanlig ordning. Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Trolltyget

Trolltyget

8 november 2007 21:18

Jag måste bara få säga att detta är nog den blogg som är nästan lika roligt att läsa kommentarerna som inläggen i. Smedens dotter hälsar till allihop.

http://blogg.marlenes.nu

 
Linda

Linda

8 november 2007 21:56

Ville bara titta in o säga hej och så hoppas jag att allt är bra.

http://bizzab.bloggagratis.se

 
christina

christina

9 november 2007 08:53

Det var inte dåligt av en tolvåring.....
Så mycket du har att berätta, kul att läsa.
Önskar dig en skön fredag min vän
Kram på dig

http://qinna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards