Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 8 november 2007

Av Bengt - 8 november 2007 11:07

  Allra först en serie bilder. Hälsovägen syns nerifrån med statyn ” lekande barn”.Och den andra med S.t Jörans platsen. Så färgbilden en kärleksgång med vattenfall sidan om Hälsovägen nedanför Öresundsparken som går till Sofiakällan med saltvattnet. Sist 2 bilder från källan.


Så började min första camping! Klickahär!


Hela min levnadsberättelse börjar med "Ett gossebarn föds!" Vill ni följa den? Klicka då här!


För att kommentera. Klicka här!


Nu kommer jag att i en längre serie berätta min cykelfärd till Stockholm som tolvåring.

En berättelse om min ensamcamping innehållande besvär faror och inte minst en speciell

lärdom med stor betydelse för mitt liv efter den färden. Tror ni kommer att finna historien

 mer spännande än vad ni hittills fått läsa av mitt tidiga livs levnadshistoria. Nu börjar jag

 här den berättelsen!



Så kom det en ny vår. Nu när man kände de ljumma vindarna, snön smällt bort och solen värmde. Då började pratet om vart vi skulle cykla till sommaren och campa.

”Vad tycker du Bengt vi ska cykla i år?” Ställdes frågan. Jag hade redan efter förra årets cykeltur bestämt mig för att ska jag cykla någonstans ska jag göra det ensam. Jag ville komma dit som man planerat, vilket vi vart enda tidigare år inte gjort. Mitt svar på frågan blev:

”Vi, var ni ska cykla får ni själva bestämma jag ska inte cykla med er.”  Va, ska du inte med i år?  ”Nej jag ska cykla till Stockholm själv!” Vräkte jag ur mig utan att tänka på vad jag sa!

Ha, ha, ha, ha till Stockholm, DU SJÄLV ENSAM, ta den om rödluvan också!

Sommaren närmade sig och jag tänkte mycket på vad jag sagt om att cykla till Stockholm.

Tanken hägrade mig och jag funderade på att det skulle väl inte vara så omöjligt att cyklade 66 mil det var till Stockholm, Sveriges huvudstad med allt vad där skulle finnas.

Sen hade jag ju dessutom sagt till kompisarna att jag skulle cykla dit. Något jag hela tiden fram till sommaren höll fast vid.

Så kom skollovet. Det blev midsommar.  Några veckor ytteligare förflöt utan att det var tal om något om att jag skulle cykla någon stans. Men så en dag när vi hade vårt killsnack kom frågan:

”När ska du cykla till  Stockholm” Kom frågan. ”Om en vecka” Svarade jag. ”Fint, vi ska heja på dig när du ger dig i väg! Du skickar väl ett kort från Stockholm?” Varmed en massa gliringar följde.

Hela veckan därefter gick åt att inskaffa och planera vad jag skulle packa på min nyinköpta

cykel jag sparat till av märket Monark med inbyggd växel. Nu var det bestämt och ingen

återvändo fans. Stockholm skulle jag till kosta vad det kosta ville.

Där stod så min färdigpackade cykel. Tält, sovsäck.  Kokgryta och stekjärn av Campingmodell. En djup- och en flat- tallrik, mugg, termos , kniv och bestick m.m Ett nyinköpt campingkök därtill konserver och andra matvaror och färdkost. Så nu var det bara att ge sig iväg!


Fortsättning följer! Klicka här!

         

Det går också att börja vid den första cammpingen och följa de andra tidigare campingävntyren. Klicka då här!


 .Ha en förtjusande dag och här en kram som vanligt!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards