Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 28 oktober 2007

Av Bengt - 28 oktober 2007 12:42


Så får ja så här på söndamiddag visa Helsingborgs rådhus 66 m. högt.

Kärnan var bara 33.m men är ändå högre upp!


 Så får jag bjuda på lite skoj också!



Det var på riksväg 34 mellan Målilla och Hultsfred som en polisbil äntligen kom ifatt en bil som körde som bara den. Polisbilen vinkade in bilen, Gillis klev ur, gick fram till den förföljda bilen och sa :

 – Jag vill berätta för dig att jag har bara ett par minuter kvar av mitt arbetspass, så om du kommer med en bra förklaring varför du körde så in i helvete fort så skall du slippa undan. Men då skall det vara en förbannat bra förklaring, sa Gillis.

– Jo, för tre månader sen så var det en polis som stack med min fru, och nu trodde jag att han ville lämna tillbaka henne.


- Vem är äldst i Målilla ? undrade lokalreportern

- Ingen, för hon dog häromdagen.


En lantbrukare lämnade in sin traktor på en verkstad i Vena. När han skulle hämta den så tyckte han att räkningen var hög, och att den inte stämde överense med antalet timmar verkstaden lagt ned.

- Att traktorn var dålig det visste jag. Men inte trodde jag att den var så dålig så att Ni var tvungen att vaka över den på natten.


Ha en fin avslutning på helgen önskar jag er alla!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards