Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2007

INFÖR HELGEN!

Av Bengt - 19 oktober 2007 11:33


Kanske man vågar bjuda på ett par fräckisar till helgen om det tillåts och ingen tar illa upp.
Fräckisar ni säkert inte hört tidigare! Den första sände jag till skogsfrun när hon hade tandvärk här om dan!


Det satt en stilig herre på spårvagnen. Sidan om honom satt en ung vacker kvinna. På andra sidan av honom satt en annan äldre kvinna, ful som stryk med bara tre framtänder. Oh, jag har sådan tandvärk sa den unga vackra kvinnan. Det kan jag lätt bota sa mannen. Kan ni det? Då skulle jag verkligen bli glad och tacksam sa hon då. Då gav mannen henne en riktig lång och het kyss.  Först förargad samtigdikt förvånad .Efter en stund sa hon under rodnad och förlägen. Faktiskt det hjälpte! Då hörs den fula kvida: Se goe herrn, se goe herrn, kanske han kan bota mina hämorojder också?


Sen bjuder jag på denna!


Det var den rike godsägaren som måste opereras för magsår. Medan operationen pågick var det en flicka som
råkat bli med barn och just nu framfött det. Då hon inte visste vem pappan var och andra olyckliga omständigheter sa hon. ” Jag vägrar att ta barnet med mig, ni får göra vad ni vill med det! Det gick inte på något vis att övertala henne utan hon lämnade sjukhuset utan att ta med sig barnet.
Nu förhöll det sig så att läkaren som även hade hand om förlossningsavdelningen var närmare bekant med
godsägaren. Nu ville han passa på att skoja lite med godsägaren när det nu hade blivit som det blev.
Så när godsägaren vaknar upp från narkosen så ligger barnet i hans famn. Det fann godsägaren inte som något konstigt. Han tog hand om barnet som var en pojke. Tiden gick och pojken blev stor.
En dag var det dags för godsägaren att gå över floden. Han kallade till sig pojken för att säga några sista ord och berättade:
Du tror jag är DIN FAR, men se det är jag inte.  Utan jag är DIN MOR och gå nu till prosten i byn för DET ÄR DIN FAR!


Ni ska också få detta att fundera på!

1. Vem har varit världens bästa reporter?
2. Vem har varit världens värsta erotiker?
3. Vem är det som är världens bästa och snabbaste byggmästare?


Ha nu en skön och härlig helg önskar smeden er alla! Varmed jag vilar från smedjan och
bara tittar in och ser om ni kan svaret på de tre frågorna! Så får se om det då blir levnadshistoria igen på måndag!

 
 
Alle

Alle

19 oktober 2007 13:17

Uppe sent jag ? i går....???
Somnade ju före tolv...det är inte sent..kl 02.00 det är sent för mig!
Och vad gällande läsligheten på mina layouter...vissa vill jag att folk ska kunna läsa...andra inte “plus att ibland är det helt omöjligt att få med allt när man fotar av och inte scannar...men det är inte säkert man får med allt om man nu väljer att göra det.På "Tankarna dansar in julen står det bara det vanliga stöket kring mina julbestyr...glögg,pepparkakor, julklappar,gran, godis,pynt, städning...alla måsten och icke måsten som snurrar.
Kram och trevlig helg på dig med!

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

19 oktober 2007 17:10

Ja dom var bra:)
Önskar dig en trevlig helg
Kram vännen

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda

19 oktober 2007 19:35

Ja dom var bra, hoppas att du får en trevlig helg.

 
Ruth

Ruth

19 oktober 2007 20:33

Nya roligheter och kluriga frågor, hmmm..
Fragan ja, det är frågan ??
Fråga 1: Den som skrev bibeln.
Fråga 2: Elvis
Fråga 3: Myran
------------------------------
3 rätt inte så illa pinkat !! "Ler"

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Smeden

19 oktober 2007 21:09

Beklagar Ruth. Men det är fel. Fler måste ju få sin chans innan jag tallar om det i morgon!

 
Alle

Alle

19 oktober 2007 23:59

Jag är vaken men nu ska jag gå och sova...hostar och är "still" förkyld... inte på topp...ska upp tidigt ...min son ska tävla i Bågskytte.
Kram och godnatt!

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Frump gissar

Frump gissar

20 oktober 2007 00:21

Hm... låt se...
3:an, är ju spindeln, helt klart!
2:an, antingen är det du smeden eller så är det Cadanova!
1:an, Det måste vara den där grekiska guden... Nej, det är ju ekot naturligtvis!

Se där ja, jag klarade alla frågor utan nämvärt besvär. :-)

Ha en riktigt trevlig helg, kram

http://Frump.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Smeden

20 oktober 2007 00:50

Tråkigt för dig med Frump, men du har också fel!

 
Marianne

Marianne

20 oktober 2007 21:19

Jag gillar fräckisar. Ett gott skratt är aldrig fel. Ingen ide att gissa, för svaren finns redan.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards