Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

MIN FÖRSTA KÄRLEK!

Av Bengt - 16 oktober 2007 01:18


Ett vinterbad!


Jag hade fått ett tomt källarrum att få hobby och leklokal. I den hade jag gjort en dockteater.
I det andra huset på gården hade vi en granne som ofta fick besök av en dam som hade en väldigt söt flicka som hette Conny.    Vi var båda sju år den dag jag visade henne min dockteater.
När jag hade gjort min lilla föreställning för henne kom jag henne nära och tog mina armar om henne. Hon slog också sina armar om mig. Så stod vi länge och höll om varandra tills våra läppar möttes. Vilken kyss det blev och vilka känslor sen då. Mitt livs första kyss.
Det snurrade i huvudet och det fans inget golv under mig. Det var den sortens kyss man bara får uppleva en enda gång i sitt liv. Några månader efter flyttade hon långt bort och vi sågs aldrig mer. Men aldrig glömmer jag Conny! Var finns hon nu?

En vinter var hela sundet fruset över till Danmark. Något som bara hänt en gång under min livstid. Sundet brukar inte frysa något alls. Svanar och änder hade det väldigt svårt.
Människorna hade det själva svårt, det var ju krigstid. Men ändå gjordes insamlingar av mat till fåglarna. Det högs och sågades upp vakar till dem.
Men vi ungar hade roligt. Vi gjorde segel och flög i väg på skridskorna på denna jättestora isbana.
En dag innan det hade brutits upp en ränna i mitten av sundet var jag och några fler  komna långt in på danska sidan.

 Där stod tyskarna med sina gevär och ropade något vi inte förstod men hotfullt var det. Rätt som det var small det och kulor stutsade på isen runt benen på oss.
Vad rädd jag var,  ja det var väl alla som kommit över  dit. Det var bara att fly till hemmets Strand. I denna flykt och rädsla bar det sig inte bättre att jag åkte ner i en fågelvak.
Lyckades få hjälp och kom upp ur vaken.  Där stod jag snart med vatten rinnande av mig på spårvagnen hem. Frysande och huttrande sprang jag nästan ett helt kvarter hem från spårvagnen.  Det blev varm mjölk med honung och i säng. Det blev ingen lunginflammation.
 Hur konstigt det än låter så blev jag inte ens förkyld av det äventyret!

Forts. Klicka här!


Tänker smida lite tråkigare historia i morgon, vi får se!


Ha det bra och varför inte drömma om den första kärleken om den var lika ljuv som min! Kram på er!

 
 
Alle

Alle

16 oktober 2007 08:36

Hur gammal var du när du va ute på isen och mötte danskarna?
Så läskigt det måste ha varit!
och första kysse ...den glömmer man aldrig!

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
christina

christina

16 oktober 2007 08:45

Det är något visst med den första kärleken, den glömmer man aldrig.
Kul att plocka fram lite då och då.
Ha en skön dag vännen
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Frump tänker tillbaka

Frump tänker tillbaka

16 oktober 2007 17:39

Hm, ja vem minns inte första kärleken... :)

http://Frump.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

16 oktober 2007 20:33

Den sista kärleken för min del. Den första var det inte mycket med.
Lite konstigt att människan i alla tider månat om fåglarna vintertid. Och då speciellt runt jul. Otäckt med isvaken, det var tur att du hade någon som hjälpte dig upp. Annars hade vi inte fått någon berättelse idag.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
anita

anita

16 oktober 2007 21:23

Har sänt ett mail till dig angående min videosida.
Har inte mött den första kärlekn ännu, om ja gör de vette katten kanske i nästa liv.
Ha de gottis

http://misspeed.wordpress.com

 
Ruth

Ruth

17 oktober 2007 01:10

Vilken gullig kärleksberättelse när du var en liten smed. Min första kärlek var en kille i min skolklass vid namn Per, han stod ofta på rasterna och höll om mig så där gulligt, kommer ihåg hur det kändes varmt i hela kroppen,(tror han i dag är polis), vi har inte sets sedan skoltiden.
Kär har jag varit flera gånger sedan dess ;) Fy för att hamna i en isvak, tur att rätta hjälpen ingrep i nöden, då var nog inte lilla Bengt så tuff, synd om dig då !

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards