Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Bengt - 15 oktober 2007 00:27

I går var det skoj riktigt som ni ser här ovan!


Undrar om det är bara jag som har så------------ 


väldigt mycket orealistisk fantasi med konstiga tankar och vakendrömmar.
Drömmar långt från verkligheten och helt ouppnåeliga mer än i fantasin.
Kan ligga och drömma länge innan jag somnar som om att jag räddar människor i nöd.
Då själv utsätter mig för livsfaror som jag aldrig skulle kunna klara av i verkligheten.
Drömmar om att bli berömd och känd för goda gärningar och mod.
Drömmer ouppnåeliga kärleksdrömmar som är vackrare och finare än den ljuvligaste saga.
Drömmer och fantiserar om sånt som inte passar sig att tala om här och får då vara helt hemligt eller osagt.
Drömmer om vilka tal och föredrag jag håller för jättestora publiker. Om jag hade orkat att stiga upp och skriva ner de föredragen. Vilken tankesmedja det då skulle kunna bli här!
Ska berätta hur tokigt jag kan ligga och fantisera som för bara ett par nätter sen.
Låg och såg framför mig hur alla mina bloggvänner efter blivit bjudna till mitt
Hökåsen hade fest och trevligt där jag fick vara en charmant värd. Hur jag var tvungen att även bädda med madrasser på golvet p.g av brist på tillräckligt med sängar.
En annan fantasi jag hade är att jag hyrt ett litet hotell och alla mina flickäventyr var bjudna
på en riktig brakfest. Fick samtala med dem om hur livet varit för dem tills i dag.
Ja många sådana tokiga drömmar av allahanda slag kan komma upp i mitt huvud.
Jag tror inte att jag är något unikum helt i detta hänseende. Men andra har kanske helt andra
drömmar och kanske lite mer realistiska.
Har ni också lite konstiga dagdrömmar och vågar tala om dem?
Jag har nu talat om hur jag kan drömma och hoppas ni inte betraktar mig som helt tokig!
Nu har jag smidet avslöjande av en del rörande mina innersta och personliga hemligheter för er!  Hoppas jag inte smitt något man får ångra och blir till åtlöje.
I morgon tänkte jag försöka smida ett stycke av min levnadshistoria. Vi får se!
Ha det bra så här första dagen på veckan!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards