Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2007

GRISAR!!!!!

Av Bengt - 11 oktober 2007 10:40


 Sen jag fick detta av Trolltyget Mrln kan hon bara tänka på grisar!

Så akta er så det inte drabbar er också!





Visste du att...


Om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar har du producerat tillräcklig energi för att värma en kopp kaffe? (Är knappast värt det...)

Om du fjärtar oavbrutet i 6 år och 9 månader kommer du att producera tillräckligt med gas till en atombomb? (Nu börjar det likna något!)

Hjärtat producerar så pass stort tryck när det pumpar blod runt i kroppen att det kan spruta 914,40 cm? (Oh My God!)

En gris orgasm varar i 30 minuter? (I mitt nästa liv vill jag vara en gris!!)

En kackerlacka kan leva i 9 dagar utan huvud innan den dör? (Ohyggligt! Jag har fortfarande inte kommit över det där med grisen...)

Om du bankar ditt huvud in i väggen gör du av med 150 kalorier i timman? (Prova inte detta där hemma. Men kanske på arbetet...)

Hannen hos vandrande pinnar kan inte para sig när dennes huvud är fast vid kroppen. Honan tar initiativet till sex genom att slita loss hannens huvud? ('Älskling, jag är hemma! Vad f...?!')

En loppa kan hoppa 350 gånger så långt som sin kroppslängd? Det motsvarar att en människa hoppar längden av en fotbollsplan. (30 minuter...Lyckliga gris.. Kan du föreställa dig detta ??)

Havskatten har över 27000 smaklökar? (Vad kan vara så välsmakande på botten av havet?)

Några lejon parar sig över 50 gånger om dagen? (Jag vill fortfarande vara en gris i mitt nästa liv - kvalitet framför kvantitet!)

Fjärilar smakar med fötterna? (Någonting jag alltid har önskat att veta!)

Den starkaste muskeln i kroppen är tungan? (Hmm...)

Högerhänta människor lever i genomsnitt 9 år längre än vänsterhänta? (!)

Elefanter är de enda djur som inte kan hoppa? (OK, det är nog bra......)

En katts urin lyser under svart ljus? (Kan undra vem som har betalt för att ta reda på det ?)

En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner människor med samma problem...)

Sjöstjärnor har ingen hjärna? (Sådana människor känner jag också!)

Isbjörnar är vänsterhänta? (Om dom byter, kommer de att leva längre!)

Människor och delfiner är de enda arter som har sex för lustens skull? (Men grisen då??)

Nu när du har flinat minst en gång, är det din tur att sprida dumheterna och skicka dem till någon du tycker skulle kunna behöva ett flin...(Kanske till och med ett gott skratt....)

Ha en jättebra dag!
Ett gott skratt förlänger livet!

 
 
Ingen bild

christina

11 oktober 2007 12:17

Villka bänga saker....
Jo, jag går en bloggrunda så tidigt för min vän Elisabeth brukar ha ett nytt inlägg tidigt på morgonen :)
Ha en bra dag idag
Kram

 
Ruth

Ruth

11 oktober 2007 12:28

Den har jag läst förut, men den är alltid lika rolig och lärorik, så det blev breda mungipor även i dag :-)

http://bernamis.bloggagratis.se

 
micke

micke

11 oktober 2007 12:59

hehe.. detta behövde jag idag.. underbart!! Ha de gott

http://beckfjall1.blogg.se

 
micke

micke

11 oktober 2007 14:39

Hade jag ingen presentation?
Ska kolla upp detta!! Trodde det fanns!! Tack för tipset!! Ha de gott!

http://beckfjall1.blogg.se

 
micke

micke

11 oktober 2007 14:49

Tjena igen!! Man trycker på bilden i vänstra övre hörnet på blogg.se!
Stod ju inte så mycket där insåg jag så jag fyllde på lite!! Ha de gott

http://beckfjall1.blogg.se

 
Ingen bild

Smeden

11 oktober 2007 15:20

Micke! Varit och sett efter en gång till!
Jo den fans men kom inte fram fö än man rullat hela sidan ner!
Ha själv en bra dag!

 
Ingen bild

Linda

11 oktober 2007 17:07

Ja det blev ett litet leende, ha en bra dag

 
Marianne

Marianne

11 oktober 2007 17:16

Den är bra, visserligen har jag läst den förut men den är väl värd en upprepning. Detta torde vara ett av de få tillfällen då många önskade att de var en gris… åtminstone i 30 minuter.

http://www.ekoxenskennel.se

 
Frump gapskrattar

Frump gapskrattar

11 oktober 2007 17:31

Vilken rolig lista, ska genast vidarbefodra den till mina arbetskamrater så dom också får skratta lite.
Ha det gott!

http://Frump.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

11 oktober 2007 18:26

Ja naturen är märklig. Genom länken här inunder får man ännu fler hårresande exempel på det;)
http://panopticon.do.sapo.pt/45.html
ps. det är bara galten som har kul* men hur kul är det att bli slaktad sen då?;)

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

11 oktober 2007 18:28

Lite lagom fräckhet är alltid kul :-)

http://Frump.bloggagratis.se

 
anita

anita

11 oktober 2007 19:55

Hej!
Snubblade in hit fr min vän christinas sida. Mycket vet jag men inte detta så nu har jag lärt mig något mer. Tack!

http://misspeed.wordpress.com

 
Ella

Ella

11 oktober 2007 21:48

Intressant läsning detta.
Jag har lämnat ett svar på din kommentar i min blogg.

http://livetefter.blogspot.com

 
Alle

Alle

11 oktober 2007 23:38

Det här va ju jättekul! jag skrattade så tårarna kom...ha det va underhållande.Men så ha jag ju kanske lite udda humor , vad vet jag kul va det.Tack för att jag fick skratta!

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Ann-louice

Ann-louice

13 oktober 2007 16:56

Jag lånade detta om grisar och la upp det på bloggen ...hoppas det är ok!
e det inte det tar jag bort det...

http://www.alleswe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards