Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 20 september 2007

Av Bengt - 20 september 2007 11:54


Varje onsdag går jag och simmar några tusen meter.
I bastun har man fått vänner och har rätt roligt.
Snackar karlskit m.m .och berättar vitsar. En av dem som drogs i går kväll tyckte jag var bra.

 Berättar den nu för er.


De var en bonde i Dalarna hade en ko från Skåne som han ville ha betäckt.
Så han hyrde en tjur från en annan bonde.
När så tjuren kom för att betäcka kon satte den sig ner varje gång.
När han berättade detta för tjurägaren följde denne med för att se på när tjuren återigen skulle till att betäcka kon. Men kon satte sig ner med det samma.
Då frågar tjurägaren var kon kommer ifrån. Får svaret: Från Skåne.
Då säger tjurägaren:
Jo, jo jag förstår det är min kärring också!


Så vill jag dra en annan för er men speciellt för Blomst,
som jag en dag sitter på kyrkogården och har det *roligt med!


I Helsingborg och Helsingör är det stort utbyte svenskar och danskar på dansbanorna.


Det var en dansk kille som dansade med en svensk flicka.
Så råkade han trampa henne på tårna. Genast var han artig och sa: unskuld!
Lika fort fick han en rejäl örfil! Med orden från henne: Vad fan har du med det att göra!


  * ”Roligt måste ju vara motsatsen till oroligt eller hur?”


Tänkte smida politik men så tänkte jag det här var roligare (i vilken betydelse som passar ) för er! Det måste ju vara lite skoj emellanåt också i min smedja!
Ha det bra alla bloggvänner!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards