Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 18 september 2007

Tiden räcker inte till

Av Bengt - 18 september 2007 17:49

så det blir bara detta i dag!


Jag fick den här listan som utmaning av Gisan som jag fyllt i.
 Utmanar ingen eller alla!
Det är alldeles fritt att "ta" den!



Jag har

(x) varit kär
(x) blivit dumpad
(x) fått sparken
(x ) varit i knytnävsslagsmål
(x ) rymt hemifrån.
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak
(x) åkt polisbil, ambulans 
(x) gått på en blinddejt
(x) ljugit för en kompis
(x ) varit kär i en lärare
(x) skolkat
(x) sett någon dö
(x) flygit
( ) spytt i en bar
( ) sett en del av mig själv brinna
( ) ätit sushi
(x) åkt skidor
(x ) varit i ett våldsamt förhållande.
(x) älskar eller saknar någon just nu
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(x) gjort en snöängel
( ) haft ett te-party
(x) byggt ett sandslott
( ) simmat i en vattenpöl
(x) lekt mamma, pappa, barn
(x) hoppat med huvudet före i en snödriva
(x ) åkt släde


Sen vill jag rekomdera:

Öppet brev till Bush. Ny bok av Björn Ranelid som berättar om vad han vill Bush och om valet mellan ondska och godhet som vi alla har.

Vidare lyssna på vad han hade att säga i "god morgon sverige"  P1 söndagen den 16 sept..

http://www.sr.se/cgi-bin/p1/kanalarkiv.asp?ProgramId=438&NrOfDaysInArchive=30


 
 
Gisan

Gisan

18 september 2007 18:53

"satt inatt och läste avdelningen kärlek" Så vackert det lät på något sätt. Jag hoppas att den inte gjorde dig illa berörd som den du läste häromdagen. Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

Smeden själv

18 september 2007 18:57

Gisan! Nej tvärt om jag uppfattade det jag läste som lycka, imotsats till Alkohol!

 
Gisan

Gisan

18 september 2007 20:03

Gott att höra! För jag vill helst glädja andra med min blogg. Men tyvärr blir det mycket mörker också. Var ett tag på väg att sluta blogga på grund att mörkret. Men jag har bestämt att det är upp till läsarna att hoppa över det som inte känns läsvärt för var och en. Jag behöver skriva och bloggen är ett forum jag trivs med. Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Linda

Linda

18 september 2007 21:51

Kopierade listan från din sida, hoppas det gick bra

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

18 september 2007 22:26

Ser att du varit med om en hel del, gäller att prova allt här i livet.
Önskar dig en god natt.
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Gisan

Gisan

19 september 2007 05:45

Det finns punkter här som gör mig mer nyfiken än andra. Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

Smeden

19 september 2007 12:44

Gisan! Vilka då?

 
Gisan

Gisan

19 september 2007 20:31

Nr 3, 7 och 18

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

Smeden

19 september 2007 21:11

Gisan! På trean kan jag bl.annat hänvisa dig sista avsnittet på smidet om mentalvården.
På sjuan. Så har det bl.annat ingått i yrke och arbeten.
På sista nummert tro jag inte det passar sig att berätta om här i smedjan!

 
Gisan

Gisan

19 september 2007 21:29

Du får gärna berätta i mail. kramar...

http://gisan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards