Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 15 september 2007

Av Bengt - 15 september 2007 12:20


Kanske lite röriga tankar men de är som de är allt efter som de dyker upp!


I bloggandet får man vänner. En del flyktiga som försvinner snabbt. En del tröttnaroch skaffar nya vänner.

Precis som i livet utanför bloggandet

Men det beror helt säkert på att bloggaren inte har något mer intressant att komma med.
Jag blir sorgsen och tar mig av det när jag mister en vän. Men så upptäcker jag rätt som det är att man fått ersatt dem med andra.

 Då jämför jag det med en våg.
I högra vågskålen försvinner ett kilo men i den vänstra läggs det till 1½ kg.


Det går också att bilda en sorts bloggarklan där det kan snackas skit om andra bloggare vilket jag funnit också görs.


Man  kan också samla de trevligaste och förtroligaste kommentarerna i en mapp och ha att läsa när man behöver uppmuntra sig själv.


En del vill ha bloggarvänner i hundratal, jag själv vill ha så många att jag hinner med dem ordentligt i deras innehåll så det inte bara blir tomma meningslösa standardfraser i kommentarerna och svar på något det inte tagits riktig del av och begrundats.
Med i bloggandet kan man få en riktig vänskap, ja  t.o.m mer.
Det finns bloggar som får kommentarer vilket är rena ”Go midda yxeskaft.”
Det finns bloggar som är bara blablaha som finner sina likar.

Det finns bloggar som man får fin underhållning av. Bloggar som är lärorika. Bloggar med ett vackert innehåll.


 Bloggar så avancerade så man blir helt stum av häpnad. Nyligen varit inne i en sådan som ändå brydde sig att besöka min enkla smedja.

 Finns bloggar som innehåller allt vad man kan önska.


I en blogg kan uttryckas tankar i anonymitet man inte av någon anledning, som exempel blyghet och inte kan utrycka annars. (Något som inte alls kan gäller för mig, för inte är jag precis anonym, eller hur?)
Man kan ha det till en öppen dagbok som kan intressera och roa andra.
Med en blogg kan man få utlopp för ilska.  I en blogg kan man söka tröst.
I en blogg kan man få vänner där ålder är helt utan betydelse liksom utseende, ovidkommande om man är rik eller fattig etc. etc.
Detta är något av vad jag funnit med att ha kommit in i bloggarvärlden.
I detta smide är det bara en enda röra men uppbenat kanske det har något att säga?
Bena upp det får ni göra själva och ta de bitar till er som ni själv vill och om det fanns intresse för detta smide!
Fanns mycket mer att säga kanske det fylls på med kommentarer  vad man kan finna
 mer med och i och andra synpunkter på  bloggarna.

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards