Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 23 juli 2007

Är i smedjan i dag!

Av Bengt - 23 juli 2007 14:51

Hej alla bloggvänner!


 Är vid datorn ett slag och skriver några ord så ingen ska tro att jag glömmer bort er.
Haft några fina solskensdagar i stugan. Men det har varit mest arbete då. Gräset var högt upp till knäna. Innan det gick att klippa så måste gräsklippar-traktorn göras i ordning.
Däcken var det spricker i, batteriet urladdat, ingen bensin.

Det var också några regniga dagar!
Då spelade jag kort trolltyget och mina barnbarn. Hela Trolltygets familj var med i stugan.
Vi  började ta bort buskar som var för gamla och som skulle bort. Men vi var tvungna att
låta en del buskar vara kvar för det fanns ett starbo i dem. Som jag   lägger in en bild på!
Hoppas ni har en skön och vilsam sommar trots allt regnandet. Vet inte om det blir mer
Skrivande innan jag åker till stugan igen. Vi får se. Nu ska jag gå och titta på er andras bloggar!

 
 
Trolltyget

Trolltyget

23 juli 2007 15:36

Började faktiskt tänka på att anmäla dej försvunnen... men nu är du här igen.
Jag sa ju att jag skulle lägga ut bilden och att det inte gjorde nåt om vi hade den båda två--- För tydligen är dina "Starar" på min blogg är det "Koltrastar" *Skrattar*

Har du sett att Fjonkan dricker kaffe i vår trädgård...

http://mrlns.blogspot.com

 
skogsfrun

skogsfrun

23 juli 2007 16:28

Hörde* att smeden var på G. fågelungar är då för hemskt hjälplösa bara ligger där och gapar och hoppas;)

http://barasaras

 
Trolltyget

Trolltyget

23 juli 2007 17:22

Undrar var skogsfrun hörde det nånstans.. ;)

http://mrlns.blogspot.com

 
stina

stina

23 juli 2007 19:10

Hm..Så Smeden är tillbaka.
Det var söta fågelungar. Skadar inte att se dem två gånger.
Ni är ju släkt, du och Trolltyget, så det är klart att ni tänker lika. Kram Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
skogsfrun

skogsfrun

24 juli 2007 08:48

Jo se trolltyg å knytt de vimler de å här i storskogere;))

http://barasaras

 
Ingen bild

Elle

24 juli 2007 15:01

Vilka små hjälplösa varelser !!! Tur att Du finns o tar vara på dem... De är så himla söta .. men en himla tur att mina katter inte är i närheten av dem.... Ha det gott!

 
HeiGrim

HeiGrim

24 juli 2007 19:13

Oioioi,hadde katta mi sett de fugleungene hadde hun nok smatta godt, fugl og fisk er livretten....jaja hver sin smak! Ha en fortsatt trivelig sommer, med eller uten regn!

http://heigrim.sprayblogg.no

 
Hannele

Hannele

26 juli 2007 21:21

Bensingräsklippare är ju inte så miljövänligt..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Smeden

Smeden

26 juli 2007 22:02

Inte miljövänligt säger Hannele.Vist jag vet! Men jag tror att jag är mer rädd om lilla hjärtat vilken nog skulle få en knäck om jag skulle klippa 4 tusen kvadratmeter med en handgräsklippare. Helst då det hinner växa upp rätt bra mellan gångerna jag är där!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

28 juli 2007 23:42

Vilken bild, har inte sett sånt själv, för jag klättrar inte i höga träd. Men att låsa in rådjur och älgar i ladan är väl djurplågeri.. Bättre att äta dem med god sås :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards