Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 2 juli 2007

Av Bengt - 2 juli 2007 11:57


Kärlek ett så omtalat ämne!


Kärlek det vackraste som finns på vår jord. Kärlek som ska vara större än allt annat. Kärlek som hela värden talar om och bekänner sig till såväl som mellan man och kvinna, som mor och far, som dotter, son, som bror och syster.
Kärlek som litteraturen är full av. Kärlek som omnämns i miljontals sånger och dikter.
Kärlek som predikas såväl i kyrkor som moskéer.
Kärlek som jag givit fått och har! Kärlek mitt liv varit fyllt av både på ena sättet och det andra!
Jag trodde mig som en poet kunna beskriva kärleken! Den skulle inte få skivas med tangenter,
Den skulle beskrivas med penna på ett vitt ark. Så i natt ville jag göra en beskrivning av vad min kärlek är.
Jag började med första vita blad fullt nerklottrat av vackra ord nerklottrat men utan sammanhang eller begripligt.
Det gick till papperskorgen. Det blev blad efter blad som gick till papperskorgen!
Ett blad skulle beskriva kärleken som en len mjuk persika med saftigt kött med en stark och hård kärna.
Ett annat som en porlande bäck som slutade i en kokande fors.
Nästa blad blev ett skepp seglande på ett spegelblankt hav till en kamp mot vågor och storm.
Så skevs blad efter blad och hela tiden hörde jag inom mig en sång av Evert Taube.
När jag mot morgonens gryning med en full papperskorg somnade till hörande inom mig Taubes visa.
Då fick min kärleksbeskrivning bli dessa få rader:
Min älskling du är som en ros, en nyutsprungen skär. Ja som den ljuvaste musik du är.
Älska dig det skall jag än när jorden ligger död. När hela havet sinat ut och solen mist sin glöd.

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards