Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 30 juni 2007

ÅTER TILL MENTALVÅRDEN !

Av Bengt - 30 juni 2007 12:34


Har inget blivit bättre i psykvården?


Tydligen har inget blivit bättre blir mitt svar! Varje dag är det nu något om psykvården. Jag lyssnar på reportage och samtal om den slutna vården.

Jag har ju skrivit långa stycken om min egen tid som mentalskötare. Berättelse om hur det var då och det var ju inget vidare för patienterna och före min tid ännu värre! Men är det verkligen bättre i dag?

 Vad man nu hör så tycks tiden stått still och det finns fortfarande sådana människor jag talat om inom psykvården.

Nu undrar jag om de som styr fortfarande skyddar de som bär sig illa åt. Det låter så!

Kan man fortfarande få sparken när man protesterar mot elakheter och övergrepp?

 Blir man fortfarande trakasserad  m.m när man bryter mot den kutym som råder på en dålig avdelning. När man då vill vara till hjälp istället för en sadistisk vakttyp får höra vad man är för en? Är det fortfarande så?

Var man tröstande och förstående mot en kvinnlig patient så fick man beskyllning at ha andra baktankar! Var man det mot en mannlig så var man bög!
Nu ställer jag frågan en gång till, är det annorlunda i dag? Som jag förstått så är det inte det!
Vidare kan man sitta inlåst i åratal trotts att man är tillräckligt frisk för normalt liv. Dessutom bli mördad inne där man är inlåst med vårdare som ska se till en. De satt väl och spelade kort i någon vrå!


Går en ungdomsledarutbildning: Klicka här! 

Börjar på folkhögskola:Klicka här

 
 
Lakrisalen

Lakrisalen

30 juni 2007 13:46

Hörde också också reportaget. Det är för sorgligt!

http://lakrisal.bloggagratis.se

 
Stina

Stina

30 juni 2007 15:02

Jag undrar om psykvården någonsin kommer att fungera som den borde. Jag tvivlar på det. Människors värde i detta själviska samhälle, ligger inte högt på listan. Kram Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Erika

Erika

30 juni 2007 15:32

Visst skyddas dom som bär sig illa åt. Man kan tro att dom flesta har hålhakar på varandra eftersom ingen vågar öppna munnen och protestera.

Om man får sparken om man visar att man inte tolererar saker som förekommer, är inte säkert. Men den som vågar stå för sina åsikter får med all sannolikhet ett rent helsike på sin arbetsplats.

Heder åt alla dom som verkligen stå upp rakryggade, och öppet talar om vad som sker!

http://ericha.bloggagratis.se

 
Trolltyget

Trolltyget

30 juni 2007 23:58

Ja vad jag anser om psykologi och psykiatri finns nog inte rum för här... men hur man kan använda sej av ordet psyke i dessa två proffessioner och inte ha en aning om vad själen igentligen är, eller rättare sagt förneka den.. är mej en gåta. Hur tror man då att människor med skadade själar kan bli hjälpta med deras metoder?
Natti natti... du trodde väl inte jag skule kommentera eller...

http://www.blogger.com/profile/0559689783094371809

 
Lakrisalen

Lakrisalen

1 juli 2007 12:45

Nej... det är inte jag bakom väggen:)(även om likheten är slående :) Ha en skön dag!

http://lakrisal.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards