Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 21 juni 2007

KOCKEN 9

Av Bengt - 21 juni 2007 13:56

Ett par smiden till innan sommar-stängning!


Åter till Landskrona.


Som sagt var jag trivdes i denna stad med dess charm och vackra flickor. Det fans en sjuksköterskeskola där också vilket var trevligt för där gick bara flickor. Det fanns också en kanal i Kristianstad och för att komma till skolan måste man gå över en bro.
En dag inte så lång tid efter överfallet mötte jag den rödhårige killen på bron. Då tänkte jag att jag skulle få slut på att bli påhoppad fler gånger. Så jag fick tag i honom och gav honom en rejäl omgång så han hade säkert lika ont som jag efter överfallet i flera dar. Så sa jag till honom: "Ni kan komma och prygla mig när ni är flera stycken vilket jag nog ska stå ut med.Men hälsa dina kompisar att när jag får tag i er en och en ska ni få minst lika mycket stryk som du nu fått och då är det frågan om ni står ut med det!" Efter den gången fick jag vara ifred!


Men så var det den där skolan. En gång när jag smugit mig med en flicka in på skolan och upp på hennes rum så plötsligt kom rektorn in genom dörren utan att ha knackat. Vilken utskällning vi fick bägge två. Hon undrade hur jag vågade komma in på skolan och flickan att ha pojkbesök på rummet. I vanliga fall berättade sen flickan att hon skulle ha blivit reglerad. Men av visa omständigheter och hon var en mycket duktig elev så blev hon inte det.
En gång när jag tog en flicka med hem i min lilla lya,(detta är inget för pryda kvinnor, för då kan ni hoppa över det!) När hon klädde av sig blev jag faktiskt förskräckt, hade aldrig sett något liknande.

Efter det jag började arbeta i sjukvården, så skulle det inte varit något jag upplevt som konstigt. Men nu var så ung och helt oförbredd på dylikt. Jag bad henne klä på sig igen och gå hem! Ni väntar nu på varför eller hur? Jo, där hängde/stod ut en penis stor som en mindre prinskorv!
Nu kan ni som är pryda läsa igen!
Så blev jag arton år. Tog körkort. När det gäller att avlägga prov så kan man inte vara mer hispig än vad jag är. Men när det gäller körkortsprovet så kan man inte vara självsäkrare än vad jag var. Jag hade lärt mig att köra bil innan jag var arton år på olika sätt. Det var en sak
jag fattade lätt. Hade läst in KAK:s brevkurs och erhållit diplom därifrån. Så mitt körkort kostade mig bara ett fotografi och stämplarna i körkortet! Privatlister var inte puppolära hos uppkörningsingenjören. När de andra fick en fråga, så fick jag nästa. Alltså blev det dubbelt så många frågor till mig. Skriftliga körkortsprov fans inte på den tiden! Vid själva uppkörningen med bil försökte ingenjören lura mig att köra in på en enkelriktad gata. Något de inte får göra i dagens uppkörningsprov. Jag stannade bilen och sa: "Om ingenjören vill att vi ska köra in i den gatan härifrån så får vi allt byta plats!” Ingenjören blev lite sur för han ville kugga mig. Men han godkände mig och jag fick mitt körkort!
Nu har jag inte mer att berätta om Kristianstad. Mer än att jag fick lite stadigare sällskap
Med en flicka, fel att säga flicka utan en kvinna som var flera år äldre än jag. Av vissa omständigheter var jag tvungen att fly från henne då hon var bortrest. Jag slutade fort på
Frimurarhotellet och började att arbeta på Hotell Öresund igen i Landskrona.
Träffade en vacker, underbar ung kvinna som jag förlovade mig med och efter ett års förlovning gifte mig med. En kvinna som skänkt mig det bästa man kan få och ha i livet!
Den gåvan har ni ju upplevt i bloggandet hos Trolltyget!

Forts. Klicka här!

 
 
Trolltyget

Trolltyget

21 juni 2007 14:29

*behöver en näsduk* *snörvl*

*kramar om smeden*

http://mrlns.blogspot.com

 
stina

stina

21 juni 2007 14:58

Ja, jag säger att Trolltyget är nog den enda på denna jord som har en sådan far. Glad är hon säkert för det. Berättelser i evighet...Men ni verkar då tycka bra mycket om varandra. Det kan man inte undvika att förstå.
Nu måste jag också hämta en näsduk.
Undrar om jag får låna Trolltygets.
Kram Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

21 juni 2007 15:22

Önskar dej en trevlig sommar och härlig midsommar.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Trolltygsängeln

Trolltygsängeln

21 juni 2007 19:31

Kom du Stina... Jag har ett helt
NÄSDUKS-TRÄD

http://mrlns.blogspot.com

 
Alma

Alma

27 juni 2007 14:29

*snörvel*

http://carpediem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards