Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 30 maj 2007

Av Bengt - 30 maj 2007 13:47

I dag igen måste jag komma tillbaka till detta ämne.
I dag på nyheterna sa de att regeringen blivit överens om att tillåta buggning, telefonavlyssning, öppnandet av brev! Inte av misstänkta kriminella utan som förebyggande om att någon eventuellt skulle kunna begå brott i framtiden,!
Jag har ställt frågan tidigare om skillnaden på gamla stasi och kgb. Nu är jag benägen och säga att vi går ett steg längre i människors frihet . Med angiveri kommer man inte så långt som med dessa metoder.

Får jag fråga:

Vill DU att JAG eller någon annan ska få veta vad du gör i ditt sovrum där du kan ha en väldigt massa hemligheter?

Vill DU att JAG eller någon annan ska kunna sitta och läsa dina små hemligheter med din bästa kompis? 

 Vill DU att JAG eller någon annan ska få sitta och lyssna  på telefonsamtalet till eventuellt med din älskare/älskarinna?

Det är kontentan att så är möjligt om det nya lagförslag som ska läggas fram!

Om det ska vara att förhindra rådande brottslighet så vill jag här påstå att mot det dras ändå det kortaste strået. Dom är allt för raffinerade för att åka dit på sånt. Kanske en och annan småhandlare kan fångas in i nätet. Men för den skull ska all vår frihet därför tas ifrån oss. För vad för frihet finns det kvar när ingen egen personlig hemlighet får innehas?
Detta är en tankesmedja så tänk, tänk en gång till och tänk ordentligt logiskt en sista gång!
Kanske ni då får lust att protestera på det kraftigaste mot införandet av ett SVENSKT STASI!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards