Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 27 maj 2007

Av Bengt - 27 maj 2007 12:00



Nu igen kommer sådant som tar förmågan ifrån mig att smida något jag annars tänkt!


Jag kan inte låta bli att då och då ta upp denna USA - lakej och människojägare! Säger också något om vårt rättsväsen!
Åter och åter igen får jag vetskap från duktiga reportrar vad som händer i Sverige. Vilket jag kommer  att återkomma till var gång det uppdagas nya historier och tills

Sverige blir demokratiskt i dess sanna mening. Det räcker inte med att få rösta vart fjärde år för det är ju bara i verkligheten en skendemokrati!
Nu får man reda på hur svenska medborgare blir kartlagda in i minsta detalj. Hederliga och laglydiga medborgare och familjer som det inte finns det minsta att anmärka på.
Där denna stat i staten vet vilka affärer de handlat i, vem de umgåtts med etc. Det är väl snart dags för SÄPO att kunna ta reda på vad folk gjort när de varit på toa!
Med att få kännedom om sådant här kan ju få folk att bli paranoida!
Hur ska man kunna veta att denna kartläggning inte gäller även DIG? Kanske sitter SÄPO-folk just nu och granskar vad jag smider och registrerar det! Vem vet, vem vet?
Någon kommenterade förra gången jag smed om detta, att vi har mycket bättre insyn i SÄPO idag. Var kommer den uppgiften från att det är så? Har JAG, Har DU någon som helst lilla minsta insyn???  Vem mer än Carl Bildt har möjligtvis insyn i SÄPO?
Om Expressen eller Aftonbladet skulle råka titta in i min smedja, så vill jag ge rådet:
Låt nu de stackars medborgare och familjer berätta hela sina upplevelser som innehåller även tortyr vilket Bildt sa hade varit någon liten form av misshandel. Stryk i stället något skvallerreportage om kändisar och ge plats åt dem!!!!  Men pssst säg inte för mycket folk kan ju börja tänka och bli upproriska och komma med krav!
Mins ni när jag avlutade ett smideri med: ”Tyst min mun så får du socker!” Men den vill inte vara tyst, den bara babblar på!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards