Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 24 maj 2007

EN den ende GUD

Av Bengt - 24 maj 2007 20:30

Alltså  DE KRISTNAS  GUD som man inte få ha några andra Gudar jämte Honom för! Den allsmäktige, (trotts all världens elände Han tillåter) och den älskvärda och som  man ska frukta!
Den Gud som det är det allra viktigast för. Nämligen att man måste TRO på Honom om man ska få komma hem till honom och njuta av hans barmhärtighet  och härlighet och inte skickas till Helvetet där den brännande elden och alla fasor och plågor fins i all evighet!.
Adolf Hitler mördade judar m.fl., Lyndon Jonson tog ihjäl Vietnameser, George W Bush dödar araber. Märk väl alla dessa har trott el. tror  på de kristnas Gud!
Då är jag undrande om det finnes någon gräns för synd för att man ska bli utestängd från Guds Himmel?
Går gränsen vid att man stulit och svurit för mkt, går den vid att man har misshandlat en, två eller  tio, att man torterat en, två eller hundra, om man dödat eller mördat en, två eller tusen? Eller inget spelar någon som helst roll BARA MAN TROR på honom som sägs förlåta allt?
Men om man  INTE TROR så är PÄRLEPORTEN helt stängd dit in (hur mkt gott man än försökt göra) där det finns guld, ädelstenar och dess mest åtrådda av människans önskningar under sitt jordeliv!
Stakars alla de miljoner och åter miljoner, man kan då tänka bara på alla Hinduer, som då ska sändas till Helvetet!
Judarna har sin Gud som är deras härförare och erövrar länder! Muslimerna sin Allah där självmordsbombaren kommer direkt till Paradiset. Oj de måste vara avgudar det finns ju bara EN SANN GUD så nu kom jag in på något som inte hör hit!
Nämnde jag STALIN bland makthavarna? Nej det gjorde jag vist inte, men det var i tanke på att han hade ju Ingen gud att tro på mer än sig självt. Han var ju en egen gud fast han var väl snarare släkt med SATAN själv som ju också enl Bibeln ville vara en gud!
Jag tänker, tänker och tänker och med tanke på vad jag här smidet så förstår jag ingenting av vad som predikas i våra kyrkor!

Något jag inte heller förstår varför de rika är så religiösa och talar om denna Gud som sagt att det är lättare för en kamel att komma genom ett nålsöga än för den rike att komma till Himmelen!
Men att inte förstå något av allt detta,  beror väl på att jag tydligen måste vara helt DING i huvudet.
Men kanske någon ”Maria” kan hjälpa mig att förstå?
Nu går jag och ser om det kommit några kommentarer sen senast!

 
 
heidi

heidi

24 maj 2007 22:34

Hei. Må bare innom å ønske deg en god helg. Jeg har det så travelt for tiden at det nok blir lite blogging i helgen, men prøver å hilse på alle som har vært innom bloggen min idag.

http://julie-k.blogspot.com

 
stina

stina

24 maj 2007 22:46

Nähä...du är då rakt inte ding i huvudet. Det är helt normalt, anser jag , att vilja ha svar på livets frågor.
Men att människor dömer varandra, anser jag inte vara rätt. Vi är inga gudar som kan tala om hur det blir med den och den människan.
Jag tror att Gud kan se till hjärtat och också se till allt vi har i ryggsäcken och som satt sina spår. VI kan inte se hjärtan. Dömer vi andra, tycker jag att man sätter sig på en tron man inte har rätt till. Vi små ynkla människor kan väl inte bestämma hur Gud vill ha det. Vad jag förstår så älskar han människorna. Det är VI som hatar varandra.
Men han kan se orsaker till det som händer, medan vi står och inte förstår någonting.
Därför frågar vi oss vad meningen med livet är.

Kram Stina

Men du, Bengt! Inte blir väl jag ledsen. Jag förstår precis det du skriver .Jag vet att du bara är uppriktig i dina tankar. Det är jag med. Men inte är vi väl dumma för det. Man ska väl ha nåt att prata om.
Det är ju inte kul om alla ska stryka medhårs heller.
Nä,nä...jag "lyssnar" och försöker förstå.
Kram


Kram Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
aneht

aneht

25 maj 2007 00:33

Hej Bengt! Hemskt ledsen om jag råkat ta bort din kommentar. Jag tog bort mitt eget svar på en annan kommentar, blev något fel. Såg aldrig din. Jag brukar aldrig ta bort andras kommentarer. Du får gärna skriva igen. Mvh aneht

http://blogg.aftonbladet.se/6383

 
Ingen bild

Avataria

25 maj 2007 08:16

Eh, jag började på en kommentar, men den blev så lång, så den blev ett eget blogginlägg hos mig istället...

här

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

25 maj 2007 11:42

Vill bara önska dig en riktigt trevlig helg!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Smeden

Smeden

25 maj 2007 13:10

Bäste Avataria! Om du vill de ska kunna gå in i din blogg, så måste du fylla i URL!
Mvh Smeden!

http://bengtalfred.bloggagratis.se/2007/05/03/1375

 
Ingen bild

Avataria

25 maj 2007 13:37

Mmm....jag har länkat till min kommentar på ditt inlägg...om du klickar på det understrukna lilla ordet "här" som står där så kommer du till inlägget...;)

 
Smeden

Smeden

25 maj 2007 13:58

Ja nu går här bra,men innan spökade det för när jag då klickade kom jag till min egen sida!
Hej igen Avantaria vi ses!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

27 maj 2007 00:37

hej Bengt. Du har många tankar i din tankesmedja och det är bra. Och ingen är ding eller på annat sätt dum för att den inte begriper ondskan i världen eller Guds mening med människan och Ondskan som breder ut sig. Att det finns religiösa människor som sätter myror i huvudet på folk och inte "predikar" ett budskap som folk kan förstå det är vi nog tvungna att acceptera, om vi inte själva går ut och visar dem vad kristendom o kärlek är... Bengt; det finns en Gud som inte tycker om ondskan, han vill inte att människor skall ägna sig åt dylika saker som djävulsdyrkan, krig mord hat elände Hitlers ugnar , Stalins vansinnigheter, Pol Pot och liknande saker. Det är inte klokt.
Du tar upp många saker i din smedja som är bra och tyvärr räcker nog inte utrymmet till för mig att förklara allt riktigt så som jag skulle vilja. Gud i sin himmel gråter rejält
över människors svaghet och ondska. Här nere på jorden råder tyvärr ondskan, därför vill Gud att vi kommer till honom, får en tro, blir omvända människor och får tankar och beteende som stämmer med det han vill ge oss och så som vi bör leva, men så få lyssnar till Mästarens röst. Mer om detta en annan kväll.... mvh fr Maria. läs gärna om pingsten o den helige Ande...

http://bibelord.bloggagratis.se

 
Smeden

Smeden

27 maj 2007 11:46

Maria! MItt svar till dig här blir hänvisning till Avataria som har samma mening som jag men jag tror hon säger det bättre!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards