Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 20 maj 2007

SVAR på kommentar!

Av Bengt - 20 maj 2007 12:03

Du smed med dina smedelser!
Ser att man får ha önskningar hos dig.
Då önskar jag att Du avsöjar vem du verkligen är och ber gud om förlåtelse innan han hämtar hem de sina!
av Kristen den 19 maj

 
I ”det spökar” har denna kommentar å ovan med ett konstigt namn kommit.
Eller finns Kristen som namn?
Det ska nog vara smädelser och Gud brukar man stava med stort G!
Men hur som helst:
Jag tänker inte be någon av alla fantasi- gudar om någon förlåtelse.
Däremot har jag säkert många medmänniskor som jag skulle behöva be om förlåtelse till!
Så önskan att avsöja ( han/hon har vist haft brått ?). Tyder jag till en önskan om jag ska berätta om mig själv.
I så fall blev det en väldigt lång berättelse och som då fick börja  redan från min födelse på B.B.  En önskan jag får tänka på om jag ska tillmötesgå.
Men i nuvarande tänker jag att jag nog måste avstå att låta det bli smidet här,
Därför att den berättelsen skulle kunna uppfattas som om jag kom i den med en massa lögner. Men jag tror att den skulle bli spännande och intressant!
Men som jag sagt tidigare jag lämnar inga garantier på att mina smiden blir till belåtenhet.
Ja det var om det det! Så hade jag ju ett litet smideri i dag också!
P.S Prästen frågade den syndiga gumman om hon ville komma till himlen eller helvetet.
Gumman undrade om skillnaden.
Jo i himlen sjöng änglarna men i helvetet var det en evig eld!
O, kära nån, sång har jag aldrig brytt mig om, men se den goa värmen!

                      D.S.

 
 
Maria

Maria

20 maj 2007 14:18

Hej Bengt. Jag har humor, Gud har humor. De kommentarer du får kan jag varken döma eller skriva så mycket om, alla bloggar olika. Om denn/denne person ser min blogg med bibelord vet jag ej, hoppas det förstås, du kanske skriver sådant som retar kristna människor? För mig får du skriva vad du vill, men kanske tänka lite på ordval...eller så..Jag behöver ju inte läsa det jag inte tycker om i så fall,Jag lägger mig inte i det, men man kan reta folk, det kanske min sida gör också, men jag har inte fått sådan kritik. Hälsn fr Maria

http://bibelord.bloggagratis.se

 
stina

stina

20 maj 2007 15:02

??????Alltså...Om man inte kan stå för vem man är...så var det nog ingen kommentar du såg heller. Sudda, sudda...:-)

Ärlighet varar, men är inte så inbjudande för alla. Men för mig är det ärlighet som står högst på listan...för, med ärlighet följer många goda egenskaper.

Va den du är, Bengt! I Like it!
Kram Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Smeden

Smeden

20 maj 2007 15:18

Hej igen Stina! Du har så rätt.Tycker i alla fall jag,andra får tycka vad dom vill!
Sanning och ärlighet har vatit mitt livsmotto fram för alla andra. Vist måste man ha tillåtelse till att andvända vita lögner,eller hur?

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
stina

stina

20 maj 2007 15:38

Kram till Dig, du!:-)

Sanning och ärlighet leder till att man får reda på vilka som är ens RIKTIGA vänner!
Det är väl såna vi vill ha??? Riktiga vänner??
Jag har svårt för dubbla människor, som är på ett sätt här och ett sätt där. Då kan jag lika gärna vara med dockor. Fast det har jag aldrig lekt med ens. Så jag vet inte hur man pratar med dem.:-)
Jag har alltid varit en kreativ person. Vet att jag uppfattas som väldigt snäll. Ja, det är jag nog. Men jag går inte med på allting.
Sån är jag!

KRAM Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
aneht

aneht

20 maj 2007 23:49

Hej! har tittat och läst lite på din blogg.Bilden med himlen och molnen var mäktig.
Ang, historien idag så är det nog allt annat än någon 'go' värme i helvetet.
Önskar dig en bra start på veckan!
Mvh aneht

http://blogg.aftonbladet.se/6383

 
HeiGrim

HeiGrim

21 maj 2007 10:46

Liker diskusjonene i bloggen din, vi trenger slikt, og røske litt i hverdagslivets realiteter, i vår tro og ikke tro.....Mangt og meget tror og mener vi, men til sist er vi alle små menneskevesener, som støvkorn i verden......hvor alle må få mene og tro på det de vil....Og sist men ikke minst, respektere andres tro og meniger, eller hur!? Ønsker deg en fortreffelig uke i din smedja! Kram!

http://heigrim.sprayblogg.no

 
Trolltygsängeln

Trolltygsängeln

21 maj 2007 20:29

Eftersom jag gillar Ferlin så citerar jag åter... "Vi har det bra nu sedan djävulen blev avskafad, vi självmördare. Endera kommer vi till himmelriket eller så får vi ligga kvar här".

http://mrlns.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards