Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 19 maj 2007

I DAG ARG----

Av Bengt - 19 maj 2007 16:38


Snarare ”förbannad” Ja så ”förbannad” att det är svårt att smida i dag.
Nu har jag  åter lyssnat på ”konflikt” P1, som tagit upp en del av vårt rättsväsen!
Det gäller de där USA-lakejerna. Nämligen vår säkerhetspolis som säkerhet borde bytas ut mot ett helt annat motsatt ord.  Det har igen gällt hur svenska medborgare kan bli kränkta svinaktigt förhörda, hotade etc. av SÄPO.
Jag är så arg och står i dörröppningen och ropar ut:
Vad är alla demonstranter som brukar ställa upp mot orättvisor?
Vad är Vänsterpartiet? Härom helt tyst såväl i riksdag som annorstädes?
Vad är Liberalerna ? Men de tycks ha gått alldeles för långt åt höger liksom gamla hederliga Bondeförbundet (Centern). Vilka partier idag dansar till Högerns fiol.

 Miljöpartiet är väl allt för upptagna om de ska stå på höger eller vänster ben!

Kristdemokraterna håller psig presis lika tysta som alla de andra.
Sossarna och högern nämner jag inte här, det ligger ett helt järn och väntar på att bli smitt för deras del en dag då jag inte är så upprörd..
Vad är alla skandaltidningar som kan slå upp så stora uppmärksamma löpsedlar när det gäller kungar, prinsessor och kändisars privatliv?
Nå vad gäller saken jag är så ”förbannad för” mer än nämnda USA- lakejer där även UD får ingå? Mer än att folk kan med lakejernas hjälp bli fängslade utan rättegång och annat samt torterade! Där säpo spränger in dörrar , gör svinaktiga förhör och gör dolda hot! JO FÖR:
De har en annan hudfärg, annan religion, Etc.
Om man följer den utveckling som skett häri så är steget inte så långt att det kan hända vem som helst, även DU som anser dig vara en sån där ”äkta svensk”!
Fy vad det ryker i smedjan i dag, jag blir tvungen att stänga och gå hem så jag inte blir rökförgiftad.

Hej Då--för denna gång!

 
 
Hannele

Hannele

19 maj 2007 17:37

Har Bengt-Alfred varit på Systemet och fått ett lösnummer av Proletären i händerna.. ?
Registerkontrollen har minskat kraftigt och det är lättare att få insyn i Säpos register.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

19 maj 2007 19:13

Hej igen Hannele!
Det glädjer mig att du inkommer med så mycket kommentarer,det gillar jag.OBS sagt utan ironi!
Visserligen är det jag som bestämmer i smedjan men varför inte låta andra om de inte är oförskämnda uttrycka sin mening!
Jag har ju inte alltid rätt, nej långt ifrån!
Prolletärerna var det mkt länge sen jag hörde talat om .Men om de nu är utan för systemet fortfarande så frågar jag även dem varför de är så tysta i denna sak?
Ang.koment å mentalsjukhus har vi skilda meningar om.Det som var felet var att riva dem och beröva en hel del vad det blivit deras hem och låta dem driva vind för våg!
Men jag återkommer till dengamla mentalsjukvården senare!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Nette

Nette

20 maj 2007 07:23

Oh, vad du varit aktiv med bloggandet och så sanna men hemska saker du smitt. Elakheten kan verkligen ha olika sidor och ändå göra så mycket ont.
Ha det gott i solen.
kramis

http://www.av-eriksson.se

 
stina

stina

20 maj 2007 11:55

Ja, här var det rökfyllt!:-) Hoppas att det känns lugnare idag. En kram kanske underlättar. / Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

21 maj 2007 22:35

Jag sa ju att det var helt FEL att riva mentalsjukhusen och beröva en hel del vad det blivit deras hem och låta dem driva vind för våg!

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Smeden

Smeden

21 maj 2007 23:17

Jo, Hannele! Vist men jag tycker när man ser detfrån den sidan är det så viktigt att det är värt att upprepa!
Kram på dig!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards