Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 17 maj 2007

FLYGAREN ----

Av Bengt - 17 maj 2007 11:52

Denna dag i dag är ju tillägnad honom med hål i handen när han för snart två tusen år sen flög upp mot himmelen. Det utan raket eller kapsel!  Dit upp i kosmos som är vårt hem. Som prästen sa på gudstjänsten i dag.

Därför när jag i dag var ute och promenerade med hunden, gick jag och spanade uppåt skyn för att se om han kunde synas däruppe någon stans. Men jag såg inte en skymt av honom. Skulle kanske haft kikaren med mig?

Kanske han denna dag speciellt har gjort en landning på jorden? För det gör han vist ibland. Det är ju så många som säger att de mött honom.

Jag lyssnade också väldigt noga om han hade något att säga mig. Men det var helt tyst utom fågelkvitter där uppifrån. Men de var ju inte så högt upp så de var nog därför lättare att höra.

Men det finns väldigt många som tydligen har bättre hörsel än jag. Ibland har han talat där uppifrån till dem bara en gång i livet men många tycks han tala väldigt ofta med.

När ni träffar honom eller får ett samtal med honom hälsa honom då att det finns en kille

som smider om honom i sin smedja!

 
 
stina

stina

17 maj 2007 12:14

Ja, du funderar då på det mesta du, vännen!
Men det är väl bra det. Hur ska man annars få svar på det man undrar över?
Jag tror att han finns där uppe. Men jag har varken pratat med honom eller sett honom.
Men han ser väl oss och hör vad vi pratar om.:-)
Kram Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
HeiGrim

HeiGrim

17 maj 2007 12:27

Tro hvorfor det i den historien skrives om en "han", og vi kvinner er skapt av et ribben tatt fra hvor.....pussig spør du meg!? Vi feirer vår nasjonaldag i dag....HURRA for 17.mai....vi var en gang i union med Sverige.....for et sammensurium.....!? Ha en trivelig dag!!

http://heigrim.sprayblogg.no

 
Trolltyg och Änglastössel

Trolltyg och Änglastössel

17 maj 2007 14:35

Ja inte ser du för djupt ner i flaskan.. du stirrar ju uppåt, men nog kan man tro att du tagit en och annan innanför västen,
Det är ju för sjutton som du skriver 2000 är sedan, och det står du och glanar efter nu.
Hut hut på dej min käre Far.

http://mrlns.blogspot.com

 
Trolltyg och Änglastössel

Trolltyg och Änglastössel

17 maj 2007 14:38

HeiGrim: jo du, Gud skapade en prototyp först.
Ha de´ nu den syttonne maj

http://mrlns.blogspot.com

 
Maria

Maria

17 maj 2007 15:58

Hej Bengt . Smid på du. Ett tekniskt missöde fanns på min sida idag, men tror du att jag glömt min Jesus på korset? No way, du kan läsa om Kristi Himmelfärdsdag om du vill. Mvh Maria

http://bibelord.bloggagratis.se

 
Bengt

Bengt

17 maj 2007 17:05

Maria! Får meddela dig att jag då och då är inne och läser i din blogg. Har nu också läst om ditt inlägg om färden.
Mina återigen vänliga hälsningar!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

18 maj 2007 20:19

Min första feberfria dag, har sovit tre dygn, datorn har varit lika trög som jag, borde skickat några mejl.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Bengt

Bengt

18 maj 2007 20:38

Skönt att höra att du nu inte har feber.
Tror jag går in på ditt paradis och hälsar dig välkommen till tillfrisknandet.
Smeden

http://bengtalfred.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards