Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg under april 2007

Av Bengt - 16 april 2007 20:39

Nero var sjuk. Hitler var sjuk. Stalin var sjuk.Hussein måste väl också ha varit sjuk med sitt mördande.

För att här bara ha nämnt några av historiens kända män.  Det var inte i prostata ( kanske där också , men det vet jag inget om)  sjukdomen satt, utan deras allvarliga sjukdom satt längst upp på knoppen! Då betänka vad de ställt till med. Människor behäftade med denna sjukdom har inte bara fått konsekvenser för gående på gränderna i gamla stan!  Nej! Det har ibland varit frågan om flera kontinenter som drabbats fruktansvärt!

Då jag även har utbildning inom mentala sjukdomar kan jag påstå att höra röster  är klassificerat som sjukdom. Vad sådana  röster ställt till med vet väl alla nu och vilka ohyggliga svåra konsekvenser det fått för andra människors liv.(Tänk ex. på Anna Lind! Tänk då också på han som hörde gud säga han skulle bomba ett annat land!)

  Föresten kom till att tänka på norskan som kontrade i inlägget "vem har stulit Sverige", med denna kommentar : ” Vem är det som har stulit vår jord?”


Av Bengt - 15 april 2007 16:31

Alldeles för fint väder nu några dagar för att hålla på att smida. Öppnar innom kort!

Av Bengt - 14 april 2007 12:54

Nu kan jag konkretisera något av mina tankar i nedan hotfulla moln.
Detta genom att ha lyssnat på ”konflikt” i P1 idag. ( Ett program som går i repris och som går att avlyssna på datorn!) Programmet gav fullständiga bevis på att SÄPO lyder under CIA.Får jag lika tydliga bevis i annat vad jag ser i hotmolnen så kommer jag nog att nämna det.
Man ställer sig frågan vad det är för skillnad på gamla STASI och KGB, i förhållande till SÄPO och CIA ?
Därmed följer också denna tanke; När en av de mäktigaste i världen säger att han av bibelns Gud,(tänk på vad jag nämnde om väderkvarnsvingarna) fått uppmaningen att med lögnaktiga motiveringar bomba och med vapen gå in och rasera ett annat land. Då blir frågan: Vem är det som hotar vem? Man kan ju fråga sig.Varifrån kommer de verkliga hoten i dag?
Till sist: Hur påverkar det oss här i Sverige?!
Ja det var det järnet som blev smidit denna gång! Alltså inte bara rosor!







Av Bengt - 13 april 2007 18:34

Lägger jag på ett annat så länge och provar vad det kan bli av det.Såja, så här blev det:När dagen, luften rummetoch tanken är fylld av kärlek,man då allt har vunnit,av livets bästa härlighet.Ja,ja,smidesjärnet kan ofta uppföra sig väldigt konstigt. Men jag gjorde i allfall ett försök.

Av Bengt - 12 april 2007 15:40

Ser att det är en hel del som tittar in i smedjan. Sorgligt att ni inte kan lägga in något, räcker ju med bara en enda mening!Det tar lite tid ibland att få smidit, ta det lungt en dag är det färdigt så återkom gärna.

Av Bengt - 10 april 2007 16:07

Hej Hannele!Jag har försökt var enda dag att göra inlägg i din blogg (el,hemsida) men jag har inte klarat av det. Det jag bl.a försökt att säga är: "Du tycks i alla fall sitta fint och säkert i sadeln!"F.ö tack för dina kommentarer i min blogg!

Av Bengt - 9 april 2007 21:49

Denna mkt vackra bild syns också hotfull ut. Det får mig att tänka på vår värld!Tänka på: USA,Kina,Iran,Israel,Tjetjenien,Pakistan o.s.v Då också på JAS-plan ,ubåtar, raketer,kärnvapen , vapenindustri och upprustning . Fattigdom, olja, vatten och uran. Soldater, terrorister etc
Får mig att tänka på makthavarna vars triangel (se tidigare inlägg) snurrar som väderkvarnsvingar i storm. Makthavarnas propaganda, hyckleri SOM:
Får massorna både frivilligt el med tvång acceptera och följa deras dekret.
Pessimistisk syn? Men tänk och se ut i världen! Men för den skull ska man INTE:
Sluta att glädjas och njuta åt allt det underbara som ändå finns. Världen blir INTE:
Bättre för man gräver ner sig i all dess elände bara att man ska tänka lite då och då!
På tal om min sökta tjuv i vem har stulit Sverige . så har jag bara fått ETT svar.
Tyder det på att det är den rätta tjuven? Jag citerar ur svaret: ”Kanske är det alla
som tyst åser vad som sker utan att protestera
.”
Nu har jag smidet färdigt för denna gång!

Av Bengt - 8 april 2007 17:12

Sitter vid en dator,men inte min egen!För att ingen ska tro att jag kolat av så skriver jag här på denna dator några ord! Har ätit ägg i mängder och mycket annat gott. Slickar mig om munnen för det blir entrecote snart. Återkommer efter påsk med kommentarer hos mina bloggvänner som jag fått!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards