Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 23 mars 2007

Samvete

Av Bengt - 23 mars 2007 13:44

Vad är samvetet för något?
Min mening om det är följade:
Samvetet år en triangel som är satt mitt i bröstet redan vid födelsen. Den har mycket vassa spetsar. När man ljuger el gör något oförättat och fel vrider
sig trianglen och dess spetsar gör
väldigt ont i bröstet.
Det gör vi ju mer el mindre i livet. Men var gång trianglen vrider sig slits ju spetsarna.
Ju mer lögn och oförärätter ju
mer slits spettsarna.
Till sist kanske spettsarna blivit
helt runda och trianglen kan snurra helt fritt utan man känner
något alls.

 
 
Trolltyg och Änglaströssel

Trolltyg och Änglaströssel

23 mars 2007 14:17

Där kom den ju... du ser att du klarar det själv. Nu slipper jag ha dåligt samvete

http://mrln.bloggagratis.se/ medlem.spray.

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

23 mars 2007 22:01

Hej!
Det där tycker jag, var en ganska bra tolkning av vad samvete är.... Fortsätt och skriv,
jag tittar in då och då!
Grattis till din blogg
önskar "väninnan till din dotter"!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Trolltyg och Änglaströssel

Trolltyg och Änglaströssel

24 mars 2007 12:09

Se där nu har du fått lite andra färger än det jag gjort igår.
Men jag gillar inte de rosa anterna men färgen på titeln var snygg
"Kramar om"

http://medlem.spray.se/krakvalling

 
Clara

Clara

24 mars 2007 13:58

Mycket tänkvärt!
Allting blir ju "slitet" när det har blivit använt länge...lite kantstött och sprucket :)

http://claraslinneskåp.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

24 mars 2007 17:11

Vi kvinnor med barn går ju med ständigt dåligt samvete..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

25 mars 2007 21:55

Grattis:-)))))))))) Din blogg är interessant. Häls/ Anna och Alexandra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards